امروز شاخص کل بورس با رشد ۲۶ هزار و ۶۵۴ واحد، در تراز یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۷۱۲ واحد متوقف شد.

امروز دوشنبه (۲۹ فروردین) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۳ هزار و ۷۲۶ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۷۸ هزار واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۲۶ هزار و ۶۵۴ واحدی، در تراز یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۷۱۲ واحد متوقف شد.

آقای آرتا اسدی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: اخباری همچون افزایش دامنه نوسان و افزایش عوارض صادراتی ۱۵ فولادساز بورسی و غیر بورسی که سبب ورود نقدینگی به کشور می‌شود بر روی روند بازار سرمایه موثر واقع شدند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان رسید. «شستا»، «پارسان» و «تاپیکو» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «خساپا» و «خودرو» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص بورس ۲۶ هزار و ۶۵۴ واحد رشد کرد

شاخص کل هم وزن هم با رشد ۶ هزار و ۷۸۲ واحد روی پله ۳۹۷ هزار و ۷۶۹ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۱۰ هزار و ۶۷۰ میلیارد سهم به ارزش ۴ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان رسید.

شاخص بورس ۲۶ هزار و ۶۵۴ واحد رشد کرد

شاخص فرابورس هم با رشد ۳۱۱ واحد روی پله ۲۰ هزار و ۷۰۴  واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۲ هزار و ۱۷۰ میلیون سهم و به ارزش یک هزار و ۳۶۴ میلیارد تومان رسید.

شاخص بورس ۲۶ هزار و ۶۵۴ واحد رشد کرد

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های شستا، پارسان و تاپیکو به ترتیب با ۱۷۹۵.۹۸، ۱۶۸۷.۴۶ و ۱۲۸۱.۰۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های اپال، پاکشو و وبهمن به ترتیب با ۴۴.۹۱، ۳۵.۹۳ و ۲۸.۸۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های مارون، شگویا و بپاس به ترتیب با ۱۲۴.۹۷، ۲۰.۵۳ و ۱۶.۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های دماوند، قچار و کگهر به ترتیب با ۴.۴۳، ۲.۴۱ و ۲.۲۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۷۶۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «شیمیایی»، «چند رشته ای» و «فرآورده نفتی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

شاخص بورس ۲۶ هزار و ۶۵۴ واحد رشد کرد

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های خاهن، سفارس و شفارس بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های وآذر، کمنگنز و قلرست بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

شاخص بورس ۲۶ هزار و ۶۵۴ واحد رشد کرد

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های زشریف، ثپردیس و اوان بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت قچار، زنگان و زکشت بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

شاخص بورس ۲۶ هزار و ۶۵۴ واحد رشد کرد

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، کمند وهمای بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های همای، فیروزا و صمعاد ۲۱۲ در بورس ایران داشتند.

شاخص بورس ۲۶ هزار و ۶۵۴ واحد رشد کرد

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و آسامید بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اخزا ۰۰۶۲، اخزا ۰۰۲۲ و اخزا ۰۰۵۲ در بورس ایران داشتند.

شاخص بورس ۲۶ هزار و ۶۵۴ واحد رشد کرد

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

نماد‌های ومعادن۲، پالایش و شستا بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، خساپا و ومعادن ۲ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

شاخص بورس ۲۶ هزار و ۶۵۴ واحد رشد کرد

نماد‌های اراد ۸۶۴، اراد ۸۷۴ و اراد ۸۵۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، اراد ۸۶۴ و تجلی بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

شاخص بورس ۲۶ هزار و ۶۵۴ واحد رشد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
با سلام
به داد سهامداران دارایکم و پالایش یکم برسین شاخص رشد همه نماد ها رشد کردن این دوتا نماد مخصوصا پالایش یکم رشد نکردن مردم به دعودت دولت این هارو خریدن دوسال هستش در جا میزنن این پولها ارزش خودشونو از دست دادن پول زحمت هزاران خانوادس از شما باشگاه خبرنگاران محترم خواهش میکنم به سازمان بورس بروید حق مردم رو مطالبه کنید تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
هنوز متوجه نشدید اگر شاخص کل رشد کرد دلیل بر این نیست که سهام همه شرکتها رشد کرده ۵نماد رشد کرده شاخص رفته بالا ما ۴۰۰شرکت داریم که اکثر انها تو ضرر هستن ...تو رو خدا اینطور نشان ندید که بورس ضرر سهامدارش رو داره جبران میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
تورو خدا صندوق پالایش هم بیارید بالا
اکثر سهام یه رشد 20 درصدی حداقل داشتن بازم پالایش نمیتونه حتی به 8 تومن برسه
ایهاالناس این صندوق 10 تومن به مردم فروخته شد
آخرین اخبار