نماینده آمریکا در امور کره شمالی در سفر به سئول از اراده سازمان‌های بین‌المللی برای اقدامات بازدارنده علیه دولت کیم جونگ اون خبر داد.

سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی و جونگ پاک، معاون وی پس از ورود به سئول با مقامات کره جنوبی از جمله نو کیو دوک، نماینده هسته‌ای این کشور دیدار کردند.

به گزارش رویترز، نماینده آمریکا پس از گفتگو با نماینده هسته‌ای کره جنوبی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: «برای شورای امنیت سازمان ملل بسیار مهم است که پیام روشنی را به کره شمالی ارسال کند مبنی بر اینکه آزمایش‌های تشدید کننده آن را به صورت عادی نمی‌پذیریم».

وی از توافق با مقامات کره جنوبی خبر داد و گفت: «ما بر لزوم حفظ قوی‌ترین قابلیت بازدارندگی مشترک [علیه کره شمالی] در شبه جزیره کره توافق کردیم». کیم همچنین مدعی شد که همراه با کره جنوبی به آنچه «رفتار‌های تحریک‌آمیز» کره شمالی می‌خواند پاسخ خواهند داد، اما از سوی دیگر تاکید کرد خواهان تعامل با کره شمالی «در هر جایی و بدون هیچ قید و شرطی» است.

ورود کیم همزمان با آغاز مانور نظامی مشترک سالانه نیرو‌های آمریکایی و کره جنوبی اتفاق می‌افتد. کره شمالی همواره مانور‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی را به عنوان تمرین جنگی محکوم کرده است.

پیونگ یانگ تاکنون پیشنهاد تعامل با آمریکا را رد کرده و می‌گوید واشنگتن سیاست‌های خصمانه خود علیه این کشور  مانند تحریم‌ها و رزمایش‌های نظامی را حفظ کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار