رئیس سازمان صمت زنجان گفت:درحال حاضر ۳۵۵ معدن فعال در استان زنجان فعال است که ۲ هزار و ۹۷۸ نفر در آن مشغول به کار هستند.

فغفوری با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۲ میلیون تن مواد معدنی از معادن استان زنجان استخراج می‌شود، گفت: هم‌اکنون در ۳۵۵ معدن فعال استان ۲ هزار و ۹۷۸ نفر مشغول به کار هستند.

او می گوید: سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این معادن بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال است که ۱۳۴ معدن از معادن استان در شهرستان زنجان واقع شده که نسبت به سایر شهرستان‌ها از بیشترین تعداد معدن بهره‌مند است، به طوری که سالانه بالغ بر ۳ میلیون تن مواد معدنی از معادن این شهرستان استخراج می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان زنجان در رابطه با پروانه‌های بهره‌برداری صادره در سال گذشته، گفت: پارسال ۱۴ پروانه بهره‌برداری برای معادن استان زنجان صادر شده که زمینه اشتغال ۶۶ نفر را فراهم کرده است.

فغفوری با اشاره به مهمترین اقدامات صورت گرفته در بخش معدن طی سال گذشته، گفت: با وصول بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی در سال گذشته، میزان حقوق دولتی دریافت شده از معادن استان زنجان نسبت به سال ۱۳۹۹ از رشد ۲۵۰ درصدی برخوردار بوده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.