در ماه مبارک رمضان با نزول باران، سفره رحمت الهی در خراسان جنوبی گسترده‌تر و بذر امید در دل کشاورزان کاشته شده است.

نزول رحمت الهی جان تازه‌ای به طبیعت کویری خراسان جنوبی داده و امید را در دل کشاورزان برای آغاز سالی پر بار زنده کرده است.

همزمان با نزول رحمت الهی در برخی از نقاط استان روان آب به راه افتاده و به اراضی و باغ‌های کشاورزی خسارت وارد کرده است.

یکی از همشهریان گفت: شکرگزاری بابت نزول رحمت الهی و مورد لطف خداوند قرار گرفتن در ایام ماه مبارک رمضان به خصوص در شب‌های قدر حس و حال بیشتری دارد.

ساز زندگی، با باران کوک شده است و حال طبیعت هم در این روز‌ها همراه با حال مردم خوش است.

یکی از همشهریان گفت: مردم منطقه کویری قدر نم باران را هم می‌دانند چه برسد به جاری شدن روان آب، در این روز‌ها زمزمه مردم تشکر و قدردانی از خدای مهربان است.

بارانی که شور و حال را در دل مردم زنده کرده و آن‌ها را به دامان طبیعت کشانده است.

هر چند این باران اندک، امید را در دل مردم زنده کرده است، اما همچنان بحران کم آبی وجود دارد و صرفه جویی در مصرف آب از مهم‌ترین ضروریات است.

ادامه بارش‌های بهاری

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارش باران در نیمه شرقی استان بودیم، در این مدت بیشترین بارش گزارش شده از ایستگاه میغان با ۳۳ میلی متر بوده است.

او گفت: همچنین در این مدت ایستگاه گزیک ۲۹ میلی متر، سهنود ۲۷ میلی متر، حسین آباد ۲۳ میلی متر، درمیان و ابراهیمی ۲۱ میلی متر، سربیشه ۲۰ میلی متر، نوغاب حاجی آباد ۲۰ میلی متر، دستگرد و اسدیه ۱۸ میلی متر، عباس آباد و نهبندان ۱۱ میلی متر و قدم گاه ۱۰ میلی متر بارش باران را ثبت کردند.

لطفی گفت: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی تا امروز بعدازظهر در شمال شرق استان رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود و همچنین در مناطق مستعد و مرتفع بارش تگرگ و برخورد صاعقه دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش ها، ایجاد روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی در برخی از نقاط به صورت محدود قابل پیش بینی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.