معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون افزون بر ۶۲ درصد از اتباع خارجی واجد شرایط در مناطق زیر پوشش این دانشگاه، واکسن سرخک را دریافت کرده‌اند.

سید جواد حسینی گفت: از ۵۷۷ هزار تبعه خارجی واجد شرایط دریافت واکسن سرخک در رده سنی ۹ ماه تا ۳۰ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۳۶۰ هزار تبعه واکسن سرخک را دریافت کرده‌اند و واکسیناسیون ۲۱۷ هزار از آن‌ها نیز در حال انجام است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اکنون افزون بر ۹۶ درصد از کودکان واجد شرایط در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی واکسن سرخک را دریافت کرده‌اند و حدود چهار درصد به دلایلی این واکسن را دریافت نکرده‌اند.

او گفت: از ۳۳ هزار کودک واجد شرایطی که واکسن سرخک را دریافت نکرده بودند طی چند روز گذشته ۳۰ درصد آنان معادل ۹ هزار و ۹۰۰ کودک واکسینه شدند و واکسیناسیون سرخک سایرین نیز در حال انجام است.

دکتر حسینی گفت: مراجعه این افراد برای دریافت واکسن سرخک در پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسیار مورد تاکید است.

او گفت: با توجه به بروز سرخک در کشور‌های مجاور به دلیل نداشتن پوشش واکسیناسیون سرخک مناسب و نیز وسعت مرز‌های مشترک ایران با این کشورها، لازم است افراد جامانده از واکسن نسبت به دریافت سریع آن اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس قوانین این سازمان، در صورت چرخش بیش از یک سال ویروس سرخک در کشور، این بیماری به عنوان یک بیماری بومی محسوب شده و گواهینامه ایران نیز در این زمینه باطل خواهد شد.

او گفت: واکسن سه‌گانه سرخک یا MMR که واکسن ترکیبی علیه بیماری‌های سرخک، سرخجه و اوریون است در سنین ۱۲ تا ۱۸ ماهگی تزریق می‌شود و افراد می‌توانند برای دریافت و تکمیل واکسیناسیون سرخک به مراکز بهداشتی پاک و عاری از کرونا مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.