مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکزی گفت: بودجه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال این سازمان برای سال جاری به تصویب رسید.

محمدصادق قائمی گفت: بودجه سازمان همیاری شهرداری‌ها در سال گذشته یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بود که یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال محقق کرده است.

او می گوید: با توجه به این میزان عملکرد در متمم بودجه، اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی با رای مثبت اعضای هیات مدیره به تصویب رسید.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکزی گفت: این سازمان سهامدار عمده شرکت نمایشگاهی است که ۸۰ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد و ۲۰ درصد مابقی سهام، در اختیار سهامداران حقیقی و حقوقی است.

قائمی ایجاد محوطه ساختمان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان را از مهمترین اقدامات سال گذشته این سازمان عنوان کرد و گفت: تفکیک و آماده‌سازی اراضی شهر جدید امیرکبیر از دیگر طرح‌های این سازمان است که تفاهم‌نامه آن در سال‌های گذشته به امضا رسیده بود و در سال ۱۴۰۰ عملیات آماده‌سازی آن آغاز شد که شامل ۳۰۰ قطعه زمین بزرگ است و پس از آسفالت به مرحله واگذاری می‌رسد.

او می گوید: این سازمان نقش اتحادیه برای شهرداری‌های استان دارد که تلاش می‌شود در راستای بهبود عملکرد شهرداری‌ها به ویژه آن‌هایی که به لحاظ توان مالی ضعیف‌تر هستند تعامل و همکاری لازم را انجام داد.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکزی به اقدامات و برنامه‌های هدفگذاری شده این سازمان در سال جاری گفت: مشارکت در ایجاد و توسعه طرح نمایشگاهی شهر اراک در راستای بهبود فضای گردشگری و بهره‌گیری سهامداران و همچنین مشارکت در توسعه اراضی شهر امیرکبیر از جمله برنامه‌های این سازمان است.

قائمی ورود به طرح‌های اجرایی شهرداری به واسطه بهره‌گیری از فناوری‌ها و ادوات مهندسی را از دیگر برنامه‌های سازمان عنوان کرد و می گوید: طرح‌های عمرانی نیمه تمام و همچنین طرح‌های نیروی انسانی که نیازمند مشارکت است با همکاری این سازمان و شهرداری‌ها سرعت می‌گیرد.

او گفت: این سازمان آمادگی دارد با مجوز قانونی در طرح‌های صنعتی و صنوف، مشارکت و سرمایه‌گذاری مناسبی داشته باشد و در صورتی که شهرداری‌ها تمایل به تبدیل بعضی از اراضی خود به مجتمع‌های گوناگون و همچنین شهرک‌های صنفی داشته باشند، می‌توانند روی مشارکت سازمان همیاری شهرداری‌ها حساب کنند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکزی می گوید: تعامل و هم‌افزایی میان شهرداری‌ها و این سازمان نقش موثری در توسعه شهر‌های استان دارد و این مهم باید روز به روز تقویت شود.

برچسب ها: بودجه ۱۴۰۱ ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.