مصرف ۶ هزار لیتر سوخت در ۴ هزار واحد صنعتی همدان

بیش از چهار هزار واحد صنعتی در استان همدان سوخت مایع مصرف می‌کنند

رئیس اداره مهندسی فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: در کنار مصارف نیروگاهی و بخش حمل و نقل، بیش از چهار هزار واحد صنفی و صنعتی در این استان ماهیانه دست کم ۶ هزار لیتر سوخت مایع را مصرف می‌کنند.

سیدمحمد رامین رضوی گفت: در سال ۱۴۰۰ بعد از تحویل سوخت به مصرف کنندگان عمده، نزدیک به یک هزار و ۸۰۰ مورد از مخازن این مراکز نمونه گیری و مشخصات شیمیایی نمونه‌ها آزمایش شد.

او گفت: چهار هزار و ۸۰۰ مورد آزمایش کیفیت سنجی سوخت تحویلی به خودرو‌ها در سال گذشته از مخازن جایگاه‌های سوخت و پمپ بنزین این استان انجام شد که ۷۵ مورد آن با همراهی نماینده دستگاه‌های ناظر استانی بوده است.

رئیس اداره مهندسی فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: ۸۵ هزار و ۶۰۰ مورد آزمایش نیز از مخازن کامیون‌های نفتکش قبل از ورود به تأسیسات انبار‌های نفت ایثارگران همدان و نوشیجان ملایر گرفته و مجوز صلاحیت بارگیری برای آن‌ها صادر شده است.

به گفته رضوی از ۴۳ مورد آزمایش کیفی محمولات فرآورده قاچاق در سال ۱۴۰۰ خبر داد، افزود: این محمولات با حکم قضایی توقیف شده و مطابق الزام قانونی ابتدا نوع و مشخصات شیمیایی فرآورده تشخیص داده شده که پس از گرفتن تاییدیه‌های لازم در مخازن انبار نفت تخلیه می‌شوند.

او گفت: حرکت چرخ‌های ماشین آلات مختلف در صنایع گوناگون و خودرو‌های سبک و سنگین بخش حمل و نقل وابسته به دریافت و مصرف سوخت با استاندارد‌های شیمیایی خاص است.

رئیس اداره مهندسی فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: شهروندان در صورت وجود شک و شبهه در خصوص کیفیت سوخت دریافتی می‌توانند با شماره تلفن ۲۴ ساعته ۰۹۶۲۷ تماس گرفته یا حضوری به نشانی همدان - میدان فردوسی، بلوار شهید چیت سازیان، انبار نفت قدیم، اداره مهندسی فرآورده‌ها مراجعه و راهنمایی لازم را دریافت کنند.

رضوی گفت: پایش و آزمایش مستمر کیفیت فرآورده‌های نفتی در تمامی مراحل دریافت، نگهداشت و توزیع از اصول اساسی شرکت است.

او گفت: آزمایش‌های سنجش کیفیت سوخت در چند مرحله و از خطوط انتقال فرآورده قبل و بعد از ورود به مخازن نگهداری در تأسیسات انبار‌های نفت، ذخیره سازی، قبل و بعد از بارگیری از مخازن نفتکش ها، مخازن زیرزمینی جایگاه‌های سوخت و محل‌های تایید شده ذخیره سازی سوخت واحد‌های مصرف کننده عمده انجام می‌شود.

رئیس اداره مهندسی فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: استفاده از فرآورده‌های نفتی به عنوان خوراک یا سوخت با منشاء فسیلی در بخش‌های مختلفی از قبیل نیروگاهی، صنایع سبک و سنگین، اصناف، گرمایشی، کشاورزی و حمل و نقل با گسترشی روز افزون همراه است.

 در استان همدان ۹۶ جایگاه عرضه فرآورده‌های سوخت مایع شامل بنزین و نفتگاز وجود دارد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار