محسن الماسی گفت: با توجه به شرایط ویژه دانشآموزان استثنایی و کارسازنبودن آموزشهای آنلاین با حضوری شدن مدارس از ۱۴ فرودین در حال حاضر حدود ۸۸ درصد از دانشآموزان استثنایی در مدارس حضور دارند.
او گفت: بالغ بر پنج هزار و ۲۰۰ دانشآموز در قالب ۱۱۰ مدرسه استثنایی مشغول تحصیل هستند که ۱۲ درصد از دانشآموزان به سبب بیماریهای زمینهای خاص و نگرانی والدین در شرایط فعلی در مدارس حضور ندارند.
به گفته رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان، در سالهای اخیر اجازه جذب نیروی خدمتگذار به ادارهکل آموزش و پرورش استثنایی داده نشد و تعدادی از نیروها نیز با توجه به ارتقا مدرک تغییر پست دادند که به همین سبب بر اساس چارت سازمانی حدود ۸۳ نیروی خدمتگذار در مدارس استثنایی استان اصفهان نیاز داریم.
الماسی معتقد است: که یکی از مشکلات عمده ما کمبود نیرو در برخی از مدارس است؛ زیرا نیروهای مدارس استثنایی وظیفه تیمار دانشآموزان استثنایی را نیز بر دوش دارند که از آنها پدریار و مادریار نام برده میشود.
به گفته او، تنها دغدغه آموزگاران و مدیران در راستای رعایت پروتکلهای بهداشتی در مدارس استثنایی استفاده از ماسک است؛ زیرا آموزش استفاده از ماسک به ویژه در دانشآموزان اوتیسم و با نیاز ویژه بسیار سخت و زمان بر است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت: حدود ۵ درصد از دانشآموزان مدارس استثنایی به علت نداشتن امکانات از تحصیل بازماندهاند که امسال با ابتکار عملی که پیش گرفتیم این افراد شناسایی و با فراهمکردن شرایط حضور درمدارس جذب شدند.