اصغر دانشیان گفت: هیچ مسئولی در سازمان محیط زیست مخالف احداث پتروشیمی میانکاله نیست بلکه می‌گوییم مجوز داده نشده است

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: مجوز‌های زیست محیطی در صورتی دارای اعتبار هستند که درای هولوگرام و مهر برجسته سازمان محیط زیست باشند و اینکه سرمایه گذار مجتمع پتروشیمی میانکاله مجوز‌های آب و خوراک اولیه این مجتمع را گرفته است کاری ندارم اما باید مجوز محیط زیستی را بگیرد.

او گفت: نه تنها رئیس سازمان بلکه هیچ کدام از مسئولان این سازمان اعلام نکردند با احداث پتروشمی میانکاله مخالف هستند بلکه هر جا این موضوع مطرح شده گفته ایم مجوز داده نشده است.

دانشیان گفت: همه چیز در مملکت بر محور قانون است و سازمان محیط زیست نیز مصالح جامعه را در نظر می‌گیرد و اگر به این نتیجه رسید صدور مجوز ساخت این مجتمع پتروشیمی به نفع مملکت است این اتفاق می‌افتد و همه باید به این تصمیم تمکین کنند و اگر مخالف اجرای آن بود نیز همه باید تمکین کنند.

شرکت سهامی پتروشیمی مازندران مردادماه پارسال مجوز‌های تاسیس یک واحد پالایشگاه در منطقه حسین آباد بهشهر را گرفت و قرار بود این واحد صنعتی با رعایت مسائل زیست محیطی در زمین ۹۰ هکتاری ساخته شود، اما ۲۰ اسفند و همزمان با آغاز عملیات اجرایی این واحد رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد مجتمع پتروشیمی میانکاله مجوز زیست محیطی ندارد و پس از این اظهار نظر مخالفت‌ها در خصوص راه اندازی آن آغاز و ساخت آن متوقف شد

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: این سازمان هیچ اطلاعی و برنامه ریزی برای حضور هنرپیشه‌ها و سلبریتی ها در میانکاله نکرده است و اصولا زنده باد و مرده باد افراد ذره‌ای تاثیر در تصمیمات قانونی و فنی محیط زیست نخواهد گذاشت.

او از مسئولان ارشد مازندران خواست به مجری پروژه دستور بدهند که به سازمان محیط زیست مراجعه و دغدغه‌های محیط زیستی را برطرف کند.

دانشیان با بیان اینکه با لشکرکشی خیابانی این مشکل حل نمی شود، گفت: از مسئولان استان تقاضا می‌کنیم بین دو طرف داوری کنند و از افراد نیز می‌خواهیم این مساله را سیاسی نکنند و اجازه بدهند سازمان حفاظت محیط زیست در فضایی آرام و کارشناسی نظر فنی خود را بررسی کند.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: چهار مورد کلی به سرمایه گذار این طرح ابلاغ شده است و  باید سازمان محیط زست را مجاب کند که این پروژه به محیط زیست آسیب نمی‌زند.

طرح پتروشیمی شرق مازندران را نخستین بار حسین زادگان استاندار سابق در تیرماه پارسال رسانه‌ای و اعلام کرده بود با پیگیری انجام شده مجوز اجرای طرح پتروشیمی در بهشهر گرفته شده و با راه اندازی این طرح، برای ۲ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
محیط زیست با قطع درختان و ریختن زباله ها داخل جنگل‌ها و مواد شیمیائی توی رودخانه ها و ویلاهای کناره رودخانه و زمین‌های کشاورزی و کشتن پرندگان و حیوانات وحشی و کشته شدن محیط‌بانانو .... مخالف نمی کند همیشه توی جواب مثبت داده
آخرین اخبار