نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد گفت: مبلغ فطریه در استان به ازای هر نفر ۳۲ هزار تومان اعلام شد.

حجت الاسلام سید نصیر حسینی در جلسه شورای زکات گفت: امسال میزان زکات فطریه برای افرادی که قوت غالب آنان گندم است برای هر تن ۳۲ هزار تومان تعیین شد. 

او میزان زکات فطریه برای افرادی که قوت غالب آنان برنج است را ۶۸ هزار تومان اعلام کرد  و می گوید: میزان زکات فطریه بر پایه قیمت گندم و یا برنج  ۳ کیلو گرم برای هر شخص  است.

حسینی با اشاره به اینکه زکات در رفع فقر و محرومیت نقش آشکاری دارد گفت: میزان زکات فطریه واجب و با توجه به قوت غالب هر فرد تعیین شده است.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان، هیچ فرد یا گروهی در استان حق جمع آوری زکات را ندارند، چرا که  ادارات  بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) زکات فطریه را جمع آوری می‌کنند  .

او می گوید: اگر موسسات خیریه قصد جمع آوری زکات را داشته باشند باید از شورای زکات و کمیته امداد امام خمینی (ره) مجوز دریافت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی هم با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های برتر در زمینه جمع‌آوری زکات در سطح کشور است، گفت: تعهدات ابلاغیه استان در پارسال، ۲۱ میلیارد تومان بود این در حالی است که در این سال حدود ۲۶ میلیارد تومان زکات در  جمع‌آوری شد.

مبشری می گوید: ۶۱ درصد زکات جمع آوری شده در پارسال برای رفع امور محرومان هزینه و باقی مانده نیز صرف امور عامه المنفعه شد. 

پرداخت فطریه در ماه رمضان صحیح نیست و اگر کسی در طول ماه رمضان فطریه خود و خانواده‌اش را پرداخت کرده، باید بعد از تمام شدن ماه مبارک، دوباره فطریه را بپردازد، چون زمان دقیق پرداخت فطریه، بعد از آخرین غروب ماه رمضان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یارانه بکیران
۰۷:۳۶ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
چرا فطریه را که مردم باید بدهند هرساله افزایش پیدا میکند ولی یارانه را که دولت می دهد مدت بیش از ده سال است که هیچ گونه افزایشی نداشته است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟واقعا جای سئوال است ؟لطفا مسئولین و علما پاسخ دهند .