معاون امور عمرانی استانداری همدان گفت: برای احیای تالاب آق گل باید با تشکیل کارگروه‌ها وظایف دستگاه‌های اجرایی تعریف و طبق برنامه عمل شود.

فرزاد تیموری در جلسه کارگروه استانی اجرای برنامه مدیریت جامع تالاب آق گل گفت: توجه و احیای تالاب آق گل مصوبه شورای برنامه ریزی استانداری همدان و استانداری مرکزی را هم  دارد و باید برای حل مشکلات این تالاب مهم برنامه ریزی شود.

تالاب آق گل یکی از زیستگاه‌های طبیعی پرندگان مهاجر و گونه های گیاهی شهرستان ملایر در مرز با شهرستان خنداب استان مرکزی است و ۸۳۰ هکتار وسعت دارد که اکنون به دلیل کاهش بارش ها، خشک شده است.

کاهش آب چاه‌های روستا‌های اطراف و خطر بروز ریز گرد‌ها از جمله پیامد‌های خشکی تالاب آق گل است.

او گفت:وضعیت خشکسالی بحرانی امسال که استان و دیگر مناطق کشور را فرا گرفته است نگران کننده است و صرفه جویی مردم برای عبور از این بحران  ضروری است و رسانه‌ها باید برای این مهم اطلاع رسانی کنند.

 تالاب آق گل ملایر در زمان پر آبی از تنوع جانوری و گیاهی غنی و خوبی برخوردار است و میزبان پرندگان مهاجر نیز است.

علیمردان طالبی مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری مرکزی هم آموزش مردم محلی و ذینفعان، مشارکت و همکاری سازمان‌های مردم نهاد را برای کمک به حل بحران خشک شدن تالاب آق گل خواستار شد.

در این جلسه مقرر شد ۴ کمیته تخصصی مدیریت منابع آب، خاک و کشاورزی،  کمیته تخصصی اقتصادی، اجتماعی و گردشگری، کمیته تنوع زیستی، آموزش و اطلاع رسانی و کمیته تخصصی بودجه و منابع مالی با عضویت دستگاه‌های مربوط برای مدیریت و احیای تالاب آق گل تشکیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: برای احیای تالاب آق گل باید با تشکیل کارگروه ها وظایف دسگاه های اجرایی تعریف و طبق برنامه عمل شود.

احیای تالاب آق گل نیازمند برنامه ریزی و همکاری مردم محلی است

برچسب ها: تالاب ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.