رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: طرح تشدید نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط مهاباد در طول ماه مبارک رمضان در حال اجرا است.

قاسم امینی گفت: در اجرای این طرح کنترل میزان PH نان، میزان اسیدیته و میزان مولکول‌های قطبی (TPM) روغن‌های سرخ کردنی مورد استفاده در مراکز تولید مواد غذایی و زولبیا بامیه سازی ها، اندازه گیری میزان شوری خمیر و نان ها، اندازه گیری میزان رطوبت انبار‌های موادغذایی، تست افلاتوکسین موجود در شیر‌های سنتی و صنعتی و سایر مواد لبنی و سایر مواد غذایی محلول سنجش می‌شود.

وی گفت: استاندارد TPM روغن‌های سرخ کردنی در ایران زیر ۲۵ می‌باشد که وقتی این مقیاس بین ۲۰ تا ۳۰ توسط دستگاه‌های سنجش روغن نمایش داده می‌شود به افراد مذکور هشدار و بالاتر از ۳۰ مشمول جریمه و ارجاع به مراکز قضایی می‌شود، درصورتیکه شوری نان‌ها بیش از استاندارد طبیعی باشد دارنده آن واحد به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: با توجه به اجرای طرح تشدید نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی ۲۲ نفر در قالب ۱۱ تیم ۲ نفره بهداشت محیط با همکاری ادارات اصناف، تعزیرات حکومتی، دامپزشکی، نظارت بر اماکن بر واحد‌های صنفی تهیه و توزیع موادغذایی، رستوران و مکان‌های اقامتی بین شهری نظارت خواهند داشت و در صورت تخلف با افراد مذکور برخورد قانونی خواهد شد.

وی از شهروندان خواست در صورت داشتن شکایت و مشاهده تخلف، موارد را می‌توانند به سامانه ۱۹۰ یا شماره تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.