کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مهاباد گفت: ۸۶۴ کیلو گرم مواد غذایی غیر قابل مصرف در راستای اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سیاوش مهرور گفت: این مقدار مواد غذایی غیر قابل مصرف که شامل خمیر کاکائو و گوشت مرغ و کالا‌های تاریخ مصرف گذشته بوده که در طول طرح بسیج سلامت نوروزی به علت غیر قابل مصرف بودن و عدم رعایت موارد ۹ گانه در سطح عرضه توقیف شده است.

وی گفت: این طرح با همکاری شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، فرمانداری، جهادکشاورزی، اماکن، شهرداری، دامپزشکی و میراث فرهنگی به منظور حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی، تامین و ارتقای ایمنی مواد غذایی در ‏سطح عرضه، رعایت بهداشت آب و ‏پیشگیری از بروز اپیدمی‌های منتقله از آب و غذا، در سطح شهرستان از ۱۵ اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری ادامه می‌یابد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مهاباد گفت: در طول اجرای این طرح ۳۰ نفر از کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای در قالب تیم‌های دو نفره برای نظارت بر کلیه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، قنادی های، رستوران ها، مراکز تفریحی و گردشگری، اماکن، هتل‌ها و مراکز بین راهی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای نظارت دارند.

مهرور از شهروندان خواست موارد تخلف بهداشتی و یا پیشنهادت و انتقادات خود را از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت و یا شماره تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ مرکز بهداشت مهاباد مطرح کرده تا کارشناسان در کوتاه‌ترین زمان اقدامات لازم را انجام دهند.

شرایط ۹ گانه شامل نام محصول، نام و آدرس کارخانه تولید کننده، شماره پروانه (ساخت یا کد بهداشتی)، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضاء، وزن، شرایط نگهداری، ترکیب و فرمول فرآورده، جمله ساخت ایران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.