رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: با فرا رسیدن شب هاب قدر، پلیس راهور طرح‌ها و محدودیت های ترافیکی در نظر گرفته است.

سرهنگ فرخ جمالی گفت:با فرا رسیدن شب های قدر، پلیس راهور طرح‌های ترافیکی برای مکان‌هایی نظیر امامزاده عبدالله، حسینیه امام خمینی (ره)، تالار قرآن در بلوار ارم و باغ بهشت در نظر گرفته است.

او گفت:ماموران راهور از ساعت ۲۲ اجازه تردد خودرو‌ها از بلوار فلسیطن، بلوار علویان و بلوار کاشانی به سمت میدان امامزاده عبدالله را نمی‌دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: همچنین تیم‌های گشتی پلیس راهور در حسینیه امام خمینی (ره)، تالار قرآن در بلوار ارم و باغ بهشت به منظور فراهم کردن زمینه سهولت تردد عزاداران حضور دارند و در صورت افزایش حجم ترافیک محدودیت‌هایی اعمال می‌کنند.

جمالی گفت:راستگرد بلوار سید جمالدین اسدآبادی به سمت چراغ قرمز و میدان باباطاهر  مسدود می شوند و این مسیر به منظور تسریع در اجرای عملیات عمرانی تقاطع غیرهمسطح سردار شهید حسین همدانی مسدود شده است.

۱۰ درصد از موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت:۱۰ درصد از موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند خواستار فرهنگسازی برای استفاده از کلاه ایمنی به منظور کاهش آمار متوفیان ناشی از تصادفات شد.

به گفته جمالی گفت: با توجه به مجهز نبودن موتورسیکلت به حفاظی برای ایمن نگه داشتن راکب آن و بالا بودن احتمال مجروح شدن و مرگ موتورسوار حین بروز حادثه باید دست کم از کلاه ایمنی برای افزایش ضریب ایمنی استفاده شود.

او گفت: برای نمونه نیمه شب گذشته انحراف مسیر ناگهانی سواری «تیبا» سبب برخورد ۲ سرنشین یک دستگاه موتور سیکلت با جدول حاشیه بلوار اسلامیان در کوی استادان شهر همدان و واژگونی این وسیله نقلیه شد که هر ۲ سرنشین از کلاه ایمنی استفاده نکرده بودند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: در این سانحه موتور سوار بر اثر برخورد سر با سطح جاده جان خود را از دست داد ترک نشین این وسیله نقلیه نیز مصدوم و به مرکز درمانی منتقل شد.

جمالی گفت: بیش از ۸۰ درصد افرادی که با موتورسیکلت در سطح شهر تردد دارند بدون گواهینامه رانندگی بوده و تنها افراد میانسال و مسن با گواهینامه و کلاه ایمنی تردد می‌کنند.

او گفت: به دنبال بازگشایی مدارس برخی دانش آموزان زیر ۱۸ سال با موتورسیکلت در مدرسه حضور می‌یابند که باید والدین به این موضوع نظارت جدی داشته باشند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار