استاندار خراسان جنوبی در نشست با فعالان اقتصادی گفت: با فهم مشترک از مشکلات می توان برای آن راه حل پیدا کرد.

استاندار خراسان جنوبی در نشست با فعالان اقتصادی گفت: اقتصاد و معیشت محوری‌ترین مسئله امروز کشور است و مشکلات اقتصادی، تولید و فعالان اقتصادی را دچار مشکل کرده است، و برای برون رفت از این مشکلات نیازمند مدیران حرفه‌ای هستیم.

او گفت: هدف از تشکیل این جلسه هم افزایی بین بخش خصوصی و دولتی است و اگر بخش دولتی فهم درستی از مشکلات داشته باشد، می‌شود برای مشکلات راه حل پیدا کرد.

قناعت گفت: کار جهادی باید سرلوحه امور باشدو  فعالان اقتصادی سربازان جنگ اقتصادی هستند و آبادانی و توسعه کنونی مدیون تلاش‌های این عزیزان است.

استاندار خراسان جنوبی در خصوص توسعه استان گفت: باید تلاش کنیم ظرفیت‌های استان در سطح ملی و حتی بین المللی معرفی کنیم.

 قناعت  به تولیدات استان و بهره گیری از این تولیدات  اشاره کرد و گفت: در گام نخست ضروری است که تولیدات استان ابتدا در داخل استان به فروش و مصرف برسد تا بازار فروش بسیاری از محصولات تامین شود.

او در خصوص مجتمع‌های گلخانه‌های استان نیز گفت: هشت میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به استان برای مجتمع‌های گلخانه‌ای در نظر گرفته شده و تخصیص داده شد.

در این مراسم فعالان اقتصادی عمده مشکلات خود را در حوزه بیمه، مالیات، مشکلات حمل بار، خام فروشی، تسهیلات کلان بانکی، گرانی مواد اولیه، هزینه‌های تولید عنوان کردند.

احتشام مدیر اتاق بازرگانی استان گفت: علم، فناوری و تولید سه اصل مکمل و جدایی ناپذیر، اقتصاد دانش بنیان هستند تا بتوانیم ارزش افزوده کسب کنیم و خام فروشی نکنیم.

احتشام گفت: متاسفانه جای خالی این سه عنصر در کنار تولیدات عظیم ما خالی است.

او گفت: ریشه مشکلات اقتصادی ما در گذشته است و مشکلات بانکی یکی از آن‌ها است و با توجه به وجود تورم و رکوردی که حاکم است، حاشیه سود تولیدکنندگان ما کاهش داشته و این ضربه‌ای به بنگاه‌های کوچک و متوسط خواهد زد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار