مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی گفت: در این سال‌ها اخذ مالیات از فعالیت‌های سوداگرانه مغفول مانده و اینگونه مؤدیان مالیاتی را باید شناسایی کنیم.

ذاکریان در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: کنترل و کاهش تورم، سهولت فضای کسب و کار و تسهیل صدور مجوز‌های مربوط به کسب و کارها، کاهش فضای بر تولیدکنندگان از سیاست‌های وزارت اقتصاد و دارایی در سال جدید است.

 او گفت: نکته مهم که در این سال‌ها مغفول مانده اخذ مالیات از فعالیت‌های سوداگرانه است که گاه مخل اقتصاد سالم بوده و گاه مفاسدی در آن شکل می‌گیرد، ولی سهم خود را در توسعه و اعتلای اقتصادی ایفا نمی‌کنند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان‌جنوبی گفت: امیدواریم این دسته از فعالیت‌های سوداگرانه را نیز به وسیله ابزار‌های بانکی و ثبتی و مشارکت‌های مردمی شناسایی کنیم و اینگونه مؤدیان مالیاتی جدید را پیدا کنیم.

نمی‌خواهیم اخذ مالیات فقط از حقوق بگیران باشد

او گفت: می‌خواهیم اخذ مالیات و وصول درآمد تنها از بخش حقوق بگیرِ دولتی نباشد و به بخش اقتصاد پنهان سوق پیدا کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی به بحث مولدسازی دارایی‌های دولت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اموال دولت، ساختمان‌ها، املاک و مستقلات دولت در اختیار دستگاه‌های مختلف و در واقع قوای سه گانه است، اقتصاد و دارایی به تنهایی نمی‌تواند این مولد سازی را انجام دهد که وزیر اقتصاد پیگیر افزایش اختیارات برای این کار است.

ذاکریان گفت: این مولد سازی گاه یک سری حواشی دارد و گاه یک ملک در حال حاضر جز املاک مازاد است، ولی با توجه به روند توسعه استان و … ممکن است در سال‌های آتی مورد نیاز قرار گیرد که در فروش املاک مازاد این موضوع باید مد نظر قرار گیرد.

او گفت: اگر ملک مازادی از دولت در خراسان‌جنوبی به فروش رفت باید پیگیر شویم که منابع حاصل از آن به صورت صد در صد به استان برگردد و به عبارتی خرج مصرف یومیه نشود.

مدیرکل اقتصاد و امور دارایی خراسان جنوبی گفت: اگر بتوانیم زندگی را از نظر اقتصادی اندکی برای مردم آسان بکنیم کار بزرگی صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.