رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: تلاش می‌شود رشد ۸.۷ درصدی بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۲.۲ هزار میلیارد تومانی محقق شود.

آقای فرشکاران در جلسه رشد اقتصادی بخش کشاورزی گفت: حجم سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۰  ۳.۵۹ درصد بود.

سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی طی  پارسال رقم ۳.۷۵ درصد بود.

فائق آمدن نظام سنتی به مدرن  علت اصلی ارزش افزوده پایین این بخش در استان است.

 حرکت استان به سمت کشاورزی مدرن و صنعتی، ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی با کاهش مصرف و هدر رفت آب و اصلاح الگو و شیوه کشت و ایجاد و تکمیل زنجیره تولید، فرآوری و توزیع محصولات غذایی و کشاورزی  مهمترین جهت‌گیری‌های توسعه استان تا سال ۱۴۲۰ در بخش کشاورزی است.

وی بر لزوم تدوین و اجرای نظام بهره برداری مناسب از منابع در بخش کشاورزی برای راهبری تشکل‌های کشاورزی و تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی و ساماندهی محل، نامگذاری و توزیع محصولات تولیدی با کاهش حلقه‌های واسطه گری تاکید کرد.

 باید اعتبارات و تمام ظرفیت‌های استان را به شیوه‌ای هدفمند و جهت دار در بخش کشاورزی صرف کنیم تا منجر به ارتقای بهره وری در این بخش شود و بتوانیم قدم‌های موثری در تغییر رفتار‌ها و دانش بنیانی این بخش داشته باشیم.

آقای فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی هم در این نشست به ارائه گزارشی از وضعیت کشاورزی استان پرداخت و گفت: بیشترین ارزش افزوده این بخش نه در زراعت بلکه در حوزه دام و طیور است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

 سهم بری بخش کشاورزی از اعتبارات استان  در سال‌های اخیر حداکثر ۸ درصد و طی پارسال حدود ۵.۶ درصد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.