وزیران کشور‌های عرب در بیانیه‌ای خواستار توقف هرچه سریع‌تر حملات صیونیست‌ها به فلسطینی‌ها شدند.

کمیته وزرای خارجه کشور‌های عرب در پایان نشست اضطراری خود در امان، پایتخت اردن اقدامات صهیونیست‌ها برای تغییر وضعیت حقوقی و تاریخی در قدس شغالی را محکوم کرده و از شورای امنیت و جامعه بین المللی خواست تا هرچه سریعتر برای توقف حملات صهیونیست‌ها به فلسطینیان و نمازگزاران در مسجدالاقصی و قدس اشغالی اقدام کنند.

به گزارش الجزیره، این کمیته در بیانیه خود بر حفاظت از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس اشغالی تاکید و اعلام کرد: «کمیته وزیران کشور‌های عرب حمایت خود را از پایداری مردم فلسطین، فرماندهی و نهاد‌های مقاومت آن‌ها در دفاع از قدس اشغالی و مسجد الاقصی اعلام می‌کند و خواستار توقف حملات نظامیان صهیونیست به اراضی اشغالی فلسطین و رفع محاصره نوار غزه است.»

 نشست اضطراری کمیته وزیران عرب برای مقابله با سیاست‌های رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش برگزار شد. در این نشست وزرای خارجه قطر، مصر، مراکش، تونس و فلسطین و دبیرکل اتحادیه عرب حضور داشتند و درباره وضعیت خطرناک قدس و توقف حملات رژیم صهیونیستی و احیای توافق جامع بین فلسطین و صهیونیست‌ها بحث و تبادل نظر شد. 

همزمان با شروع ماه مبار ک رمضان درگیری‌ها بین صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها شدت گرفته و در در روز‌های اخیر با حملات مداوم صهیونیست‌ها به نمازگزاران در صحن‌های مسجدالاقصی به اوج خود رسیده است. در یک ماه گذشته و با افزایش تنش ها، ۲۲ فلسطینی به دست ارتش اشغالگر به شهادت رسیده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار