وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ارتش به ۱۴ پایگاه وابسته به نیرو‌های اوکراینی حمله کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش ۱۴ پایگاه نیرو‌های اوکراینی در مناطق چرکاسکو و الکساندروکا را هدف حملات موشکی قرار داده و ۱۲۰ افراط‌گرا را مورد هدف گرفته است.

وزارت دفاع روسیه در ادامه افزود: هواپیما‌های روسی ۶۴ تاسیسات نظامی اوکراین از جمله ۱۷ مرکز که درآن‌ها تجهیزات نظامی اوکراینی نگهدار می‌شد را در یک روز منهدم کردند.

ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی این وزارتخانه گفت: «در منطقه پوپاسنیا، یک پست فرماندهی، دو انبار مهمات، دو انبار سلاح، مجتمع‌های نظامی و دو پایگاه نازی‌ها در اوکراین را منهدم کردیم.»

وی افزود: هواپیما‌های تاکتیکی ما اهدافی را در مناطق کراسنی لیمان و دروبیشف و دو انبار موشک و مهمات در نزدیکی شهر زاپوریژیا را هدف قرار دادند.

وی گفت: از آغاز عملیات ویژه نظامی تاکنون ۱۴۰ جنگنده اوکراینی، ۱۰۶ فروند بالگرد، ۵۱۲ پهپاد، ۲۵۴ سامانه پدافند هوایی و ۲۴۲۲ دستگاه تانک منهدم شده است.

حمله نظامی روسیه به اوکراین به پنجاه‌وهفتمین روز خود وارد شد و این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته تأکید کرد فاجعه در «دونباس» و اقدامات تروریستی، مسکو را مجبور به آغاز عملیات برای کمک به هموطنان خود در «لوهانسک» و «دونتسک» کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار