برنامه‌های روز جهانی و هفته زمین پاک با شعار «سرمایه‌گذاری در زمین با کاهش پلاستیک» در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

در نشست هماهنگی برگزاری روز جهانی و هفته زمین پاک، مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری ضمن اشاره به اجلاس جهانی راه‌های مقابله با پیامد‌های زباله‌های پلاستیکی بر محیط‌زیست گفت: شعار امسال این‌روز «سرمایه‌گذاری در زمین با کاهش پلاستیک» اعلام شده است.

آقای احمدی این مناسبت را فرصتی برای بازآموزی و گسترش دانش زیست محیطی در بین اقشار مختلف مردم عنوان کرد و گفت: برنامه‌های مختلفی در سطح ملی و استانی برای این مناسبت درنظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید


تبیین و ادامه برنامه اقدام ملی مسیر سبز- ایران پاک که از اواخر پارسال در استان آغاز شد یکی از اقدامات این هفته است، برنامه‌های پاکسازی با هدف فرهنگ‌سازی و توجه عمومی به مساله زباله و به ویژه زباله‌های پلاستیکی در این هفته در دستور کار قرار دارد.

از دوم اردیبهشت ماه و همزمان با روز جهانی زمین پاک، پویشی با عنوان «همراه شو، حساس شو» در چهار فاز با همکاری صداوسیما در سطح ملی آغاز خواهد شد.

روز جهانی زمین پاک (۲ اردیبهشت- ۲۲ آوریل) یکی از رویداد‌های مهم جهانی به شمار می‌رود که هر ساله در تمام کشور‌ها برای ارتقای آگاهی و آموزش در مورد مسایل محیط‌زیستی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار