هدیه ویژه فرزندان برای والدین در شب قدر چیست؟

کارشناس مسائل مذهبی و دینی گفت: به جا آوردن دو رکعت در شب‌های قدر ارزش بسیار زیادی دارد.

حجت‌الاسلام رضا محمدی با تبیین عظمت شب‌های قدر اظهار کرد: از منظر قرآن کریم لیالی قدر از ۳۰ هزار شب بالاتر است و عبادت در این شب ثواب بیشتری در مقایسه با سایر شب‌ها دارد.

وی با بیان اینکه شب‌های قدر ارزش معنوی بالایی دارد، اضافه کرد: به جا آوردن ۲ رکعت در شب‌های قدر ارزش بسیار زیادی دارد، به طوری که در خداوند متعال می‌فرماید که هرکس این دو رکعت را بخواند از جای خود برنخیزد، مگر اینکه خدا خود و پدر و مادرش را می‌آمرزد و فرشتگان برای او از خدا آمرزش طلب می‌کنند.

این کارشناس مسائل مذهبی و دینی با بیان کیفیت این دو رکعت نماز در شب قدر یادآور شد: این نماز دو رکعت است. در هر رکعت بعد از سوره حمد، نمازگزار باید هفت بار سوره توحید را بخواند و بعد از تمام شدن نماز هفتاد مرتبه ذکر «استغفر الله و اتوب الیه» را تکرار کند. به علت تکرار هفت‌باره سوره توحید در این نماز این نماز به نماز هفت قل هو الله مشهور شده است.

محمدی با بیان اینکه در شب‌های قدر زیارت امام حسین علیه‌السلام هم وارد شده است، متذکر شد: صدقه دادن و عبادات و دعا در شب قدر توصیه شده است، بنابراین باید قدر این شب را بیشتر بدانیم و ذره‌ای از رحمت خدا غافل نشویم.

وی تصریح کرد: مومنان باید قدر دین، جایگاه، مملکت اسلامی را بدانند و اگر بدانند چه ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی دارند و از آن توانایی‌ها در راستای سربلندی اسلام در جهان استفاده کنند در واقع انگار در شب قدر به سر می‌برند و لیالی قدر شب حسرت نیست و مونان به راحتی می‌کنند از رحمت خداوند متعال در این شب بهره‌مند شوند.

منبع: تهران‌نیوز 

برچسب ها: شب قدر ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار