ضرورت رفع مشکلات معیشتی مردم در کوتاه مدت

امام جمعه قم گفت: مسئولان برای حل مشکلات معیشتی مردم علاوه بر برنامه‌های میان مدت و بلند مدت باید برنامه‌های کوتاه مدت هم اجرایی کنند.

آیت الله اعرافی خطیب این هفته نماز جمعه قم با بیان این مطلب گفت: کشور ما در کنار پیشرفت‌های گسترده‌ای که در سطوح مختلف داشته همواره با چالش‌هایی مواجه بوده که همه باید برای حل و دفع آن‌ها کمک کنند. 

او مسائل معیشتی مردم را یکی از چالش‌های کنونی عنوان کرد و گفت: مسئولان باید اهتمام بیشتری از خود به خرج دهند تا طبقات متوسط به پایین جامعه نیز از حداقل‌های معیشتی برخوردار شوند.

خطیب این هفته نماز جمعه قم وجود برخی آسیب‌ها و چالش‌های فرهنگی را یکی دیگر از چالش‌های کنونی عنوان کرد و گفت: مشکلات و معضلاتی همچون بالا رفتن سن ازدواج افزایش بی بند و باری بالارفتن میزان جرایم در دادگاه‌ها تعدادی از این معضلات فرهنگی جامعه هستند که برای درمان این آسیب‌ها همه ما باید هوشیار باشیم.

آیت الله اعرافی بر مراقبت بهتر و بیشتر از فضای مجازی تاکید کرد و گفت: باید از توان و ظرفیت فضای مجازی برای ارتقاء کسب و کار‌ها و رشد پیشرفت جامعه استفاده کرد و مسئولان نیز علاوه بر توسعه زیرساخت‌ها باید کمبود‌ها در توسعه اینترنت ملی را رفع کنند.

خطیب نماز جمعه قم آسیب‌ها و چالش‌های زیست محیطی، کمبود آب، تخریب منابع طبیعی و ... را از دیگر مشکلات کنونی کشور بیان کرد و گفت: همه مردم و مسئولان باید در کنار هم برای رفع این مشکلات تلاش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار