تولیت آستان قدس رضوی گفت: تسهیل امر زیارت برای زائران رضوی وظیفه همه مسئولان استانی و کشوری است.

حجت الاسلام احمد مروی گفت: مردم نه برای سیاحت، بلکه برای زیارت به مشهد سفر می‌کنند، بنابراین همه مسئولان وظیفه دارند موانع زیارت را برای کسب معنویت مردم از این بارگاه نورانی برطرف کنند.

تولیت آستان قدس رضوی در جمع مدیران اجرایی خراسان رضوی در حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: زیارت زائران هیچ تأثیری بر جایگاه رفیع امام ندارد، بلکه این زائر است که به زیارت برای کسب فیض، معنویت، تحول در زندگی و آموختن سلوک و زیست مؤمنانه نیازمند است.

او گفت: تسهیل امر زیارت فقط وظیفه آستان قدس رضوی نیست، بلکه وظیفه هر مسئولی است که در جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کند، زیرا انجام زیارت توصیه اسلام است.

مروی گفت: اگر مدیران به واسطه کوتاهی در انجام وظایف سبب ایجاد کدورت در ذهن زائری از سفر به مشهد شوند، به طوری که او در آینده از سفر به این شهر منصرف شود، مسئولیت شرعی بر عهده شان خواهد بود و روز قیامت باید پاسخگو باشند. زیرا سبب قطع ارتباط یک انسان با امام و حجت خدا شده اند.

رویکرد مدیریتی استان حول محور امام رضا (ع) است

استاندار خراسان رضوی هم در این نشست گفت: حضرت رضا (ع) فلسفه ایجاد شهر مشهد است، بنابراین همه برونداد‌ها و جلوه‌های این شهر باید حول محور فرهنگ رضوی باشد و رویکرد مدیریت استان نیز بر همین محور است.

یعقوبعلی نظری گفت: همه رفتار‌های اجتماعی و اقدامات فرهنگی در مشهد مقدس باید با توجه به فرهنگ رضوی و حفظ حرمت حضرت رضا (ع) شکل بگیرد.

او گفت: حفظ حرمت و کرامت زائران حضرت رضا (ع) وظیفه اصلی و اساسی همه بخش‎های مرتبط با خدمت رسانی به زائران است.

اقدامات آستان قدس رضوی شایسته قدردانی است

شهردار مشهد نیز در این دیدار گفت: از عنایت تولیت آستان قدس رضوی برای کمک به بازگشایی بولوار بصیرت شهرک شهیدرجایی که پس از ۲۳سال انجام شد، تشکر و قدردانی می‌کنم.

سیدعبدالله ارجائی پایان دادن به پروژه‌های نیمه تمام، توسعه حمل ونقل عمومی، اجرای سریع عملیات ساخت خطوط قطارشهری، رویکرد ویژه درباره اختصاص امکانات فرهنگی و اجتماعی در مقوله بانوان، فراهم آوردن فضا‌های ویژه برای جانبازان و معلولان در حوزه خدمات شهری، افزایش بوستان‎های محلات، افزایش ایستگاه‌های آتش نشانی و توجه به تنظیف و روشنایی شهری را ازجمله برنامه‌های شهرداری معرفی کرد که با قوت در دست انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.