دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ضرورت دارد که در اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی جدی‌تر عمل شود.

 سعیدرضا عاملی گفت: رئیس دستگاه قضا تاکید داشته‌اند که قوه قضائیه باید در اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش پررنگی ایفا کند و سایر دستگاه‌ها نیز که وظایف و تکالیفی در خصوص اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته‌اند، موظف به اجرای این مصوبات هستند و این مصوبات باید پیامد اجرایی داشته باشد.

به گفته وی رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در احکام، پیوست احکام و بیاناتشان تاکید داشته‌اند که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکم قانون است و اخیراً هم مجدداً تاکید کرده اند که این مصوبات لازم‌الاجرا هستند.

او گفت: توافق نامه و مکاتباتی که آثار عملی ندارند، برای کشورمان مناسب نیستند.روز به روز در حوزه اجتماعی وضعیت در کشورمان آسیب‌پذیرتر می‌شود و ما نمی‌خواهیم بگوییم که این ها صرفاً به خاطر عدم اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است؛ بلکه تاکید ما بر فعالیت گسترده دشمن با تمام توان و امکاناتش برای آسیب وارد کردن به کشور است و که ضرورت دارد با آن مقابله کنیم.

او گفت: باید تصمیمات و مصوبات تا مرحله اجرا دنبال شوند و در فضای عمومی و فضای نهادی کشور این نگاه و احساس تقویت شود که مصوباتی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شوند، فقط در قالب حرف نیست؛ بلکه مصوباتی است که با پیگیری دبیرخانه شورای عالی فرهنگی و تذکر و نظارت قوه قضائیه به مرحله اجرا می‌رسد. اساساً مشروعیت و اعتبار قانون در اجرایی شدن آن است. ضرورت دارد که در اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی جدی‌تر عمل شود و تاکیدات رئیس قوه قضائیه در این زمینه را به فال نیک می‌گیریم؛ چرا که وی در حوزه قوه قضائیه متمرکز و متخصص است و در این زمینه می‌تواند تعامل و همکاری خوبی داشت.

به گفته عاملی سازمان بازرسی پیگیری‌های خوبی در زمینه سند تحول آموزش و پرورش داشته است و در این خصوص گزارش تهیه کرده که در راستای درخواست شورا بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
افزایش ظرفیت دندان پزشکی چی شد جناب عاملی؟ چند ماه گذشته از فرصت داده شده به وزارت بهداشت لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بتازگی همه مدیران وظایف خودشان را به دیگران دستور میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
چی شد افزایش ظرفیت دندون پزشکی؟ باشگاه خبرنگاران لطفا پیگیری کنید چطور افزایش قیمت تعرفه های پزشکی یک روزه تصویب میشه ولی افزایش ظرفیت الان چند ماه گذشته.
آخرین اخبار