مدیران برای شناسایی فقر مطلق در کهگیلویه و بویراحمد کمک کنند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری همه دستگاه‌ها برای ریشه‌کنی فقر مطلق در استان شد.

سید علی احمد زاده با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر ریشه‌کنی فقر مطلق گفت: همه مدیران برای شناسایی فقر مطلق در کهگیلویه و بویراحمد کمک کنند.

او می گوید: فقر مطلق شامل کسانی می‌شود که فاقد خوراک، پوشاک و مسکن هستند لذا باید این افراد امسال شناسایی و برای برطرف کردن مشکلات آن ها تلاش شود. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور و مقام عالی وزارت مبنی بر تسریع در روند شناسایی و ثبت‌نام افراد واجد شرایط ملزم  به پیگیری‌های مستمر و شناسایی جامعه هدف هستیم .

حمیدرضا واعظی‌زاده می گوید: افراد مشمول این طرح پس از اتمام سه ماه دریافت کمک معیشتی یا حمایت غذایی، مشمول روند توانمندسازی کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند.

او گفت: معتادان، بیماران اعصاب و روانِ رها شده در معابر عمومی و بی خانمان‌ها برای سامان‌دهی از طریق خانواده  یا مراکز نگهداری موجود، به سازمان  معرفی شوند.

واعظی می گوید: افراد نیازمند به وسیله کمیته امداد و در چهارچوب هم‌افزایی از طریق مراکز مردمی وابسته و سمن‌ها مورد حمایت موقت قرار خواهند گرفت.

سید محمدعلی دانشی مشاور عالی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه دستگاه‌ها برای شناسایی افراد و خانواده‌های با این ویژگی‌ها پای کار هستند که جای خوشحالی دارد.

او می گوید: باید در ردیف اولین استان‌هایی باشیم که مشمولین این طرح را در سامانه ثبت می کنیم و بحث پالایش ثبت نامی‌ها را در گام دوم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

واعظی در خصوص نقش سازمان تبلیغات اسلامی در این فرایند گفت: با توجه به اینکه امکان دارد در منطقه‌ای دسترسی به اینترنت نباشد ،سازمان تبلیغات می‌تواند با همکاری روحانیونی که  در روستا هستند و با استفاده از فرم‌های مخصوص اطلاعات افراد را جمع‌آوری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.