رئیس جمهور: سند تحول دولت به هیچ عنوان یک سند کتابخانه‌ای نیست

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: سند تحول دولت به دلیل تطابق حداکثری با سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب می‌تواند مبنای تنظیم برنامه پنج ساله توسعه هفتم قرار بگیرد.

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت گفت: سند تحول با نگاهی کاملا کاربردی تنظیم شده و به هیچ عنوان یک سند کتابخانه‌ای نیست و در جلساتی که این ایام با گروه‌های نخبگانی برگزار می‌شود، همه صاحب نظران در سخنان‌شان به سند تحول استناد می‌کنند و پیشنهادات خوبی هم برای ارتقای این سند ارائه می‌دهند.

پیش از این اسفند پارسال علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفته بود که نسخه آخر سند تحول شاید هرگز منتشر نشود، چون این سند هر لحظه با مشورت صاحبنظران در حال تکمیل است.

سند تحول دولت در راستای فرمان رهبر انقلاب و در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴، سیاست های کلی نظام و با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب، نگاشته شده و در اجرای اصل (۱۳۴) قانون اساسی، به عنوان برنامه و خط مشی دولت و مبنای عمل قوه مجریه، وزرا و دستگاه‌های اجرایی تهیه و تدوین شده است.

عدالت‌محوری، مردم پایه بودن، دانش‌بنیان بودن و خانواده‌محوری، چهار رکن اصلی سند یاد شده را تشکیل می‌دهند.

رونق تولید ملی، ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی و چگونگی شناسایی موضوعات اولویت‌دار کشور، از دیگر بخش‌های مورد توجه در سند تحول دولت هستند.

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین گفت: بنای ما از آغاز فعالیت این دولت بر این بوده که اقدمات‌مان در چارچوب یک برنامه جامع و نقشه راه انجام شود و روزمرگی‌ها بر اهداف کلان دولت، سایه نیندازد.

آن طور که در متن سند تحول دولت آمده وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های موضوع سند باید طرح‌های تحول مربوط به حوزه ماموریت خویش را در بازه‌های زمانی ۱ تا ۴ ساله به پایان برسانند.

کلیات تعرفه‌های سلامت و میزان رشد آن در سال ۱۴۰۱ موضوع دیگری بود که در پایان جلسه امروز دولت بررسی و به تصویب رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
کتابخانه‌ای نیست ولی امیدواریم مغز دار و کارشناسی شده و از روی تفکر و فهم یک عده که تا حالا کشور را به این حال روز انداختن نباشه و ضمانت اجرایی داشته باشد و نه در قفسه ها گرو خاک بخورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
نتیجه همان ساستهای ابلاغی را داریم می بینیم بعد از 43 سال روز به روز وضعیتمان خرابتر شده است مگر قرار هست که یک کشور را فدای خواست یک نفر بکنید؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۰۸:۰۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
جناب اقای رییسی رییس جمهور محترم تمام مشکلات اقتصادی و سیاسی این مملکت زیر سر اکبر هاشمی رفسنجانی بهرمانی و خانواده اش میباشد. ولا غیر. یک نطر ببینید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
کشور را بدهید دست چوپان بهتر ادارش میکند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۳۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
باسلام
امارسازی دروغ ونقاشی های نمایشی دردی که بجان مردم انداخته اندرادرمان نمیکند
وزارت بهداشتی که زیرنظرمجموعه یهوداداره بشودبه مانندکنترل جمعیت ودروغهایی که به خوردمردم داده شدهیچ اطمینانی نیست
دراین شبهای عزیزازخداوندنابودی یهود یهودی زادها پیروانش ساکتین ومشایعت کنندگان وتوجیه گران را خواستاریم یاشدکه اگرحق رابگوییم دعایمان مستجاب شودانشاالله
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۲۲:۳۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بسه آقای رئیسی پدر مردم ایران را در آوردی برو خجالت بکش
آخرین اخبار