بحران جدی آب در لرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: بحران آب و تبعات خشکسالی امسال در استان جدی و حفظ منابع آبی ضروری است.

احمدرضا دالوند در جلسه شورای حفاظت از منابع آب با بیان اینکه هماهنگی و همدلی خوبی بین دستگاه‌های استان در بحث بحران آب وجود دارد، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید علاوه بر نظارت و کنترل جدی‌تر، آمادگی لازم را به منظور جلوگیری از استفاده غیرمجاز آب در فصول گرم داشته باشند.

وی می گوید: فرمانداران در شهرستان‌ها با تشکیل جلسه حفاظت منابع آب به صورت هفتگی گزارش نتیجه آن را به دبیرخانه استانی ارائه دهند تا پس از بررسی اقدامات لازم انجام شود.

وی تشکیل گشت مشترک جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب را در شهر‌های استان ضروری دانست و تاکید کرد: همچنین چاه‌های غیرمجاز با هماهنگی دستگاه قضا پلمب می‌شود تا مشکلات آب شرب و کشاورزی در فصول گرم سال کمتر شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان همچنین گفت: به دلیل کاهش ۳۶ درصدی منابع آب در سال جاری، به هیچ عنوان آب پشت سد‌ها بدون مجوز این شورا رهاسازی نشود.

دالوند فرهنگ‌سازی در مصرف آب را امری ضروری دانست و با بیان اینکه مردم باید بحران آب را جدی بگیرند، می گوید: لازم است بیشتر از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی استفاده شود تا مردم بحران آب را باور کنند.

وی گفت: کشت برنج و سیب زمینی در استان ممنوع شده و با اشخاصی که بدون توجه به اخطار‌های جهاد کشاورزی نسبت به کشت این محصولات مبادرت کنند برخورد قضایی می‌شود، همچنین باید دقت لازم صورت گیرد تا از مصرف فاضلاب برای آبیاری محصولات کشاورزی پرهیز شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.