رئیس جمهور مصر، شاه اردن و ولیعهد امارات در قاهره دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی با یکدیگر گفتگو کردند.

به نوشته روزنامه اینترنتی رای الیوم، عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیروز میزبان ملک عبدالله دوم شاه اردن و شاهزاده محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد امارات بود.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت: سه طرف در این دیدار درخصوص تحولات مسیر‌های همکاری بین مصر، اردن، و امارات بحث و گفتگو کردند و درباره ادامه هماهنگی و رایزنی درباره همه مسائل مورد اهتمام سه طرف، با هدف یکی کردن دیدگاه‌ها و اقدامات، حمایت از عمل مشترک عربی و انجام تلاش‌های لازم برای محافظت از امنیت قومی عربی توافق کردند.

سران سه کشور مصر، اردن و امارات در خصوص آخرین تحولات اوضاع منطقه به ویژه تحولات روند صلح در خاورمیانه، هماهنگی بین سه کشور در این چارچوب بحث و گفتگو کردند و با توجه به تحولات شهر قدس، بر اهمیت ادامه تلاش‌ها برای بازگرداندن آرامش به قدس، لزوم احترام به وضعیت حقوقی و تاریخی مسجد الاقصی و لزوم احترام به نقش قیمومیت تاریخی هاشمی در حمایت از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس، تاکید کردند. سه طرف با تاکید بر لزوم یافتن چشم انداز سیاسی برای بازگشت به مذاکرات جدی و موثر برای حل مسئله فلسطین بر اساس راه حل دو دولتی و قوانین بین المللی، گفتند اسرائیل باید از همه اقداماتی که راه حل مذکور را از بین می‌برد، دست بردارد.

در این دیدار همچنین دیدگاه‌های مصر، اردن و امارات درباره برخی مسائل بین الملل، به ویژه تحولات بحران روسیه و اوکراین و نقش کشور‌های عربی در این زمینه رد و بدل شد و سه طرف بر اهمیت اولویت دادن به زبان گفتگو و راه حل‌های دیپلماتیک و تلاش‌هایی تاکید کردند که می‌تواند به حل و فصل سیاسی بحران سرعت دهد؛ به طوری که امنیت و ثبات بین المللی حفظ و تشدید نشدن مواضع یا وخامت آن تضیمن شود و جلوی وخیم شدن اوضاع انسانی و اقتصادی و تاثیر آن بر عرصه منطقه‌ای و جهانی گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار