امیرحسین آقامیری می‌گوید هنرمند در کنار تسلط بر تکنیک و مهارت هنری، باید درون خود را پالایش کند تا بتواند تابلوی هنری تاثیرگذار خلق کند.

امیرحسین آقامیری نگارگر گفت: با توجه به اینکه ماهیت نگارگری ایرانی منطبق بر عرفان است؛ بنابراین می‌بایست محتوای آثار هنرمندان نگارگر امروزی هم ارزشی و تاثیرگذار باشد.

آقامیری که از کودکی در خانواده‌ای هنرمند و بنام در عرصه نگارگری بزرگ شده و تعلیم دیده است، به تازگی به همراه هنرجویانش نمایشگاه «نگارگران» را در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برگزار کرده اند.

در این نمایشگاه ۳۵ اثر با دو موضوع «مشق تکنیک‌های مهارتی آثار قدما» و «آزاد» دیده می‌شود. در بخش «آزاد» هنرمندانی که سابقه بیشتری داشتند، آثاری خلاقانه را با تکیه بر ارزش‌های هنر ایرانی اسلامی و بر مبنای موضوعات قرآنی، اشعار فردوسی، حافظ، نظامی و … خلق کرده اند.

هنرجویان تازه‌کار هم با بهره گیری از آثار پیشکسوتان این عرصه، دست به خلق اثر زده و در این نمایشگاه حاضر هستند.

آقامیری به عنوان سرپرست و استاد این نمایشگاه معتقد است که هنرمند در کنار تسلط بر تکنیک و مهارت هنری، باید درون خود را پالایش و سیر و سلوکش را طی کند تا بتواند تابلوی هنری تاثیرگذار خلق کند. در واقع او باید با مطالعه مضامین اخلاقی و دینی، به اصالت هنر که تعالی روح است، برسد.

این نگارگر عدم حمایت مسئولین از هنر را در کاهش هنرجویان و علاقه‌مندان هنر نگارگری مهم‌تر از پیدایش ویروس کرونا دانست.

به گفته او باید بودجه مناسب برای برگزاری نمایشگاه و جشنواره خوب اختصاص یابد. تا زمانی که هنرمند از راه هنر درآمد نداشته باشد، کلاس‌های ما تأثیر آنچنانی در رونق هنر نخواهد داشت. در تمام کشور‌های پیشرفته دنیا هنر جایگاه ویژه دارد؛ اما این مسئله در جامعه ما کم و فروش آثار هنری در صنعت توریست هم کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.