معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان گفت: هر سال سامانه کم فشار دریای سرخ که سامانه ای زمستانی است در فروردین ماه فعال می‌ماند اما امسال زمان فعالیت سامانه تغییر کرده است.

کیانوش عارفی گفت: همین شرایط موجب شد کشور در فروردین ماه شاهد بارش قابل ملاحظه‌ای نباشد اما اکنون انتظار بارش‌های خوبی برای سه چهارم کشور در اردیبهشت ماه وجود دارد که استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان چندان از این شرایط برخوردار نمی‌شود.

وی گفت: اما در ادامه فصل و با تضعیف این سامانه کم فشار، فعالیت مانسون‌های هند آغاز می‌شود که مناطق جنوب شرقی کشور همچون هرمزگان را متاثر کرده و انتظار بارش برای این مناطق می‌رود.

وی درادامه گفت: البته تاثیرهای دمایی و خنکی ناشی از بارش‌های سامانه کم فشار دریای سرخ به هرمزگان می‌رسد و روند گرما را کند می‌کند.

هشدار زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان گفت: این سامانه می‌تواند به صورت نقطه‌ای موجب بارش شمال هرمزگان و مناطق مرتفع شود، کما اینکه برای بعد از ظهر امروز برابر با پنجم اردیبهشت تا جمعه ۹ هشدار زرد هواشناسی صادر شده است.

عارفی گفت: احتمال رگبار باران و رعد و برق، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک موقتی، برخورد صاعقه در ارتفاع‌ها، بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی و کاهش موقتی دید افقی در شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، بستک، رودان و ارتفاع‌های مرکزی و غربی هرمزگان وجود دارد.

وی گفت: افراد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کرده و هنگام عبور از کنار مسیل‌ها احتیاط کنند، همچنین در فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در ساعت‌های بعد از ظهر در مناطق مرتفع احتیاط لازم انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.