سازمان ملل متحد از سربریده شدن ویا آتش زده شدن بیش از ۷۰ نفر در پی خشونت‌های سودان جنوبی خبر داد.

سازمان ملل اعلام کرد دست کم ۷۲ نفر در طی ۷ هفته در سودان جنوبی و در پی افزایش اقدامات خشونت بار کشته شده اند که برخی از آن‌ها سربریده شده و برخی دیگر سوزانده شده اند.

بر اساس بیانیه هیئت اعزامی سازمان ملل متحد، این سربریدن‌ها از تاریخ ۱۷ فوریه تا هفتم آوریل به وقوع پیوسته و شامل خشونت‌های جنسی نیز می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: این هیئت به شدت، گسترش خشونت جنسی و کشتار، از جمله سربریدن یا آتش زدن غیرنظامیان و حملات به کارگران را محکوم می‌کند.

در بیانیه هیئت اعزامی سازمان ملل متحد آمده است دست کم ۷۲ نفر در این اقدامات کشته و ۱۱ نفر نیز مجروح شدند.

رئیس هیئت اعزامی سازمان ملل متحد در خصوص خشونت جنسی صورت گرفته نیز گفت: بایستی تلاشهایمان را برای تضمین دست یابی به قربانیان [این رخدادها] بکار بندیم تا عدالت در خصوص افرادی که استحقاق آن را دارند، محقق شده و آنها، حمایتی را که نیازمند آن هستند، دریافت کنند.

خشونت‌های دوباره در سودان جنوبی نگرانی‌ها را در خصوص بازگشت درگیری‌ها در این کشور واقع در شرق آفریقا برانگیخته؛ درگیری‌هایی که در سال ۲۰۱۳ و دوسال پس از استقلال این کشور به وقوع پیوست و سودان جنوبی را به جنگی داخلی کشاند که ۵ سال به طول انجامید و نزدیک به ۴۰۰ هزار کشته و میلیون‌ها آواره برجای گذشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار