مدیر پایانه مرزی بازرگان:

تردد مسافر از مرز بازرگان ۲۸۰ درصد افزایش یافت

مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، تردد مسافر از طریق این مرز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸۰ درصد افزایش یافته است.

جابر اکبرپور گفت: امسال ۹۱ هزار و ۷۴ نفر مسافر از طریق این مرز تردد کرده اند در حالی که سال قبل، این تعداد ۲۳ هزار و ۹۶۳ نفر بود.

وی تعداد مسافران ورودی ایرانی را ۴۵ هزار ۷۷۲ نفر و مسافران خروجی ایرانی را ۲۶ هزار و ۵۰۷ نفر در این مدت می گوید: مسافران ورودی ایرانی ۴۵۲ درصد و خروجی ایرانی نیز ۳۷۵ درصد بیشتر شده است.

مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: شمار ورودی مسافران خارجی نیز در همین مدت ۱۱ هزار و ۵۲ نفر و شمار مسافران خروجی نیز هفت هزار و ۷۴۲ نفر بود که به ترتیب ۷۴ درصد و ۱۰۴ درصد رشد داشته است.

او گفت: با شیوع ویروس کووید ۱۹ و در جهت کنترل آن و نیز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پایانه‌های مرزی ایران و ترکیه برای تردد مسافر برای ۱۸ ماه بسته بود و تردد صرفا برای ترانزیت کالا و تردد اشخاص مقیم و دارای اقامت ۲ کشور امکان پذیر بود.

به گفته اکبرپور، مرز بازرگان از نیمه خرداد سال ۹۹ و پس از پیگیری‌های مسوولان فقط برای تردد کامیون‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعال شد، اضافه شده است، و تردد کامیون همچنان ادامه دارد و مشکلی در این خصوص دیده نمی شود.

گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری‌ آذربایجان قرار دارد؛ مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین‌المللی بین کشورهای ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.