جشنواره های گل و گلاب به گردشگری البرز رونق می بخشند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: برگزاری ۲ جشنواره گل لاله و گلابگیری پس از ۲ سال رکود کرونایی ، بار دیگر به گردشگری استان رونق خواهد بخشید.

آقای شهرام علی محمدی گفت: با توجه به تنوع آب و هوایی سه مجوز برپایی جشنواره برای رونق بخشی گردشگری استان صادر شده که بار دیگر گردشگری البرز را متحول کنند.

او گفت: یکی از این جشنواره ها، باغ لاله‌های آسارا کرج است که از دهم اردیبهشت ماه به مدت یک ماه آغاز به کار می‌کند که برپایی این جشنواره در حاشیه جاده گردشگری کرج – چالوس نقش اساسی در رونق بخشی به گردشگری استان البرز دارد.

معاون گردشگری البرز گفت: این جشنواره به اقتصاد البرز و توسعه تاسیسات گردشگری جاده‌ای این استان کمک خواهد کرد.

مجوز دوم مربوط به جشنواره «گل محمدی و گلابگیری» در باغ گل سرخ شهر هشتگرد شهرستان ساوجبلاغ استان البرز است که به گفته آقای علی محمدی، در این جشنواره تلاش‌ها براین است تا با کمک بخش خصوصی همزمان با قمصر کاشان از ۱۲ اردیبهشت ماه تا ۱۲ خردادماه امسال عملیات گلابگیری در قالب جشنواره انجام شود.

او می گوید: مردم می‌توانند فرایند گلابگیری و عصاره حاصل از گلاب را در باغ هشتگرد شهرستان ساوجبلاغ نظاره کنند.

آقای  علی محمدی گفت: ۳۷ هکتار باغ گل محمدی توسط بخش خصوصی در شهرستان ساوجبلاغ ایجاد شده و این جشنواره در محدوده باغ مذکور برگزار می‌شود.

او گفت: با توجه به تنوع جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در غرب البرز، جشنواره گلابگیری با رونق بخشی گردشگری و تقویت پایه‌های اقتصادی استان همراه خواهد بود.

به گفته  معاون گردشگری البرزصدور مجوز برای اولین بار به فروش محصولات صنایع دستی استان در قالب جشنواره‌های سیار یا بازار سفر است که بسته‌های صنایع دستی در مناطق مختلف استان عرضه خواهد شد.

این جشنواره از نهم تا ۱۳ خرداد ماه در قالب کانتیر در پارک چمران کرج و بازار چه صنایع دستی استان اجرا می‌می شود.

برچسب ها: گل و گلاب ، گلاب گیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.