افزایش ۱۲۰ درصدی گردشگران سلامت در مشهد

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از رشد ۱۲۰ درصدی شمار گردشگران سلامت نسبت به سالیان گذشته در مشهد خبرداد.

داود خوش‌شکن گفت: سال گذشته ۳۲ هزار و ۹۳۵ هزار گردشگر سلامت از خدمات درمانی در مشهد بهره‌مند شدند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۱۰۶ نفر از خدمات درمانی بستری و بقیه در قالب سرپایی خدمت گرفته‌اند.

او گفت: این دانشگاه در سال ۱۴۰۰ با وجود موج پنجم و ششم کرونا و اعمال محدودیت‌های رفت و آمد، معرفی ظرفیت‌های درمانی خود را از ۶ ماهه دوم این سال شروع کرد و بدین ترتیب توانست افزایش چشمگیر تعداد گردشگران سلامت را رقم بزند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روند جذب گردشگر سلامت تا قبل از شیوع کرونا صعودی بود، به طوریکه مشهد بیشترین آمار جذب را در سال ۱۳۹۸ با حدود ۲۵ هزار گردشگر سلامت در مشهد به خود اختصاص داد که با شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها در سال ۱۳۹۹ این میزان کاهش ۴۰ درصدی داشت.


بیشتر بخوانید



خوش‌شکن گفت: ۴۴۰ گردشگر سلامت طی تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ به مشهد مراجعه کرده‌اند.

۷۰ درصد گردشگران سلامت از کشور‌های عراق و افغانستان هستند

او گفت: هم‌اکنون گردشگران سلامت از ۸۰ کشور نظیر عراق، افغانستان، عمان، پاکستان و ترکیه به مشهد سفر می‌کنند که بیش از ۷۰ درصد آنان از کشور‌های عراق و افغانستان هستند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به آمار رسمی ثبت شده در سامانه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، طی ۱۰ سال گذشته سالانه حدود ۲۰ هزار گردشگر سلامت از خدمات درمانی بستری و سرپایی در مشهد بهره‌مند شده‌اند.

خوش‌شکن گفت: در این راستا برای ارتقای بیشتر حوزه گردشگری درمان و معرفی ظرفیت‌های درمانی برای چهار دسته از کشور‌ها شامل کشور‌های همسایه دارای مرز مشترک، کشور‌های شیعه، کشور‌های مسلمان دارای مراودات با ایران و کشور‌های دارای قرابت‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برنامه‌ریزی شده است.

جاذبه‌های گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: منابع انسانی متخصص و پزشکان حاذق دارای رتبه علمی، تجهیزات بسیار پیشرفته پزشکی و افراد آشنا با این دستگاه‌ها، هتلینگ و فضای فیزیکی استاندارد و همچنین قیمت پایین و مقرون به صرفه تعرفه‌ها و پکیج‌های درمانی گردشگر سلامت از مهم‌ترین ویژگی‌های این دانشگاه در جذب توریست و گردشگر سلامت از کشور‌های هم‌جوار یا دورتر به شمار می‌رود.

او گفت: مشهد دارای ۴۶ مرکز درمانی دارای مجوز پذیرش بیماران خارجی (آی. پی. دی) است که ۱۶ مرکز از این تعداد بیمارستان و بقیه درمانگاه تخصصی و کلینیک هستند.

خوش شکن گفت: از کل بیمارستان‌های دارای مجوز گردشگری سلامت در مشهد، چهار بیمارستان شامل امام رضا (ع)، قائم، فوق تخصص کودکان اکبر و طالقانی در بخش دولتی و ۱۲ بیمارستان در بخش خصوصی خدمات ارایه می‌دهند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استان خراسان رضوی دارای ۱۱۱ شرکت فعال در حوزه گردشگری است که ۱۰۰ شرکت از این تعداد در مشهد فعالیت داشته و از این میان ۳۰ شرکت مجوز فعالیت در حوزه گردشگری سلامت را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار