کاهش ۱۰ درصدی قیمت گوجه

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز گفت: قیمت گوجه‌فرنگی نسبت به هفته گذشته ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته است.

عبدالرضا جمالی‌پور گفت: در حال حاضر از میوه‌های نوبرانه تنها گوجه سبز وارد بازار شده است که در هفته گذشته قیمت بالایی داشته و به کیلویی ۳۰۰ هزار تومان هم رسید.

به گفته او بقیه اقلام میوه و تره‌بار حالت تعادلی داشته‌اند و تنها گوجه سبز نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته است و در حال حاضر از میوه‌های نوبرانه تنها توت فرنگی گلخانه‌ای که از اواسط زمستان و اخیرا گوجه سبز وارد بازار شده است که قیمت هر کیلوگرم گوجه سبز ۱۵۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان است.

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز می گوید: با توجه به اینکه در هفته آینده قرار است گیلاس وارد بازار شود، اما کیفیت خوبی ندارد، اما از اواخر اردیبهشت‌ماه تا اوایل خردادماه میوه‌های سردرختی درجه یک و با کیفیت مثل گیلاس، آلبالو و زردآلو قرار است وارد بازار شود.

به گفته او با توجه به اینکه در فصل برداشت گوجه هستیم تا هفته آینده باید کاهش قیمت بیشتری داشته باشد و تقریباً به قیمت سابق خود یعنی هر کیلوگرم ۶ تا ۷ هزار تومان بازگردد.

این مقام مسئول می گوید: با توجه به قیمت بالای این میوه‌ها مردم استقبال خوب و چندانی از آن‌ها نمی‌کنند تا قیمت آن‌ها به تعادل برسد و مشکل قابل توجهی در بازار میوه و تره بار وجود ندارد. تنها مقداری در تامین گوجه مشکل وجود داشت که در حال حاضر حل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار