خیرین آموزش عالی به چرخه فناوری در دانشگاه‌ها کمک کنند

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: خیرین آموزش عالی باید نه تنها در حوزه ساخت خوابگاه‌ها و ساختمان دانشکده‌ها، بلکه در حوزه چرخه فناوری نیز حضور داشته باشند.

 

در حال حاضر ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان امیرکبیر بومی و ۴ هزار و ۵۰۰ دانشجوی این دانشگاه خوابگاهی هستند. از تعداد دانشجویان خوابگاهی حدود ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو در خوابگاه‌های کارشناسی و ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو در خوابگاه‌های تحصیلات تکمیلی اسکان دارند.

 حسن قدسی پور در گردهمایی خیرین حوزه آموزش عالی در این دانشگاه گفت : با توجه به جمعیت دانشجویان این دانشگاه گسترش خوابگاه‌های دانشجویی یکی از ضروریات به شمار می‌رود. در این راستا خوابگاه جدید این دانشگاه با ظرفیت حدود ۴۵۰ دانشجو توسط یکی از خیرین راه اندازی شده است که نیاز به تجهیزات دارد. امیدواریم با کمک خیرین امکان حضور دانشجویان را در این خوابگاه فراهم کنیم.

 دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای ۳۱۲ شرکت دانش بنیان است. در راستای کمک به فعالیت‌های دانش بنیان صندوق حمایت از فناوری نیز در این دانشگاه راه اندازی شده است.

او گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر توان بالایی در زمینه رشته‌های نوظهور دارد؛ چرا که این دانشگاه یکی از قطب‌های مهم تولید علم و فناوری کشور در سطح تحصیلات تکمیلی به شمار می‌رود.  دانشجویان این دانشگاه به نحوی آموزش می‌بینند که هم از نظر تئوری و هم از نظر عملی دارای توان بالا هستند. با توجه به پتانسیل علمی و فناورانه این دانشگاه می‌توان گفت که سرمایه گذاری در این دانشگاه منجر به شکوفایی نخبه‌ها و نخبگی در کشور خواهد شد.

به گفته وی برخی از خوابگاه‌های این دانشگاه حدود ۲ سال خالی بوده اند که باید زیرساخت‌های آن ها بازسازی و نوسازی شود؛ بنابراین لازم است در این زمینه هم دولت و هم خیرین به دانشگاه کمک کنند.

 قدسی پور گفت: خیرین آموزش عالی در حوزه‌های مختلف به دانشگاه‌ها کمک کرده اند؛ اما لازم است که کمک خیرین آموزش عالی در تمامی زمینه‌ها در حوزه چرخه فناوری باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار