آلمان: توقف صادرات گاز روسیه به بلغارستان و لهستان بر ما تأثیر نخواهد داشت

وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد که توقف صادرات گاز روسیه به بلغارستان و لهستان، هیچ‌گونه پیامد منفی بر واردات گاز آلمان نخواهد داشت.

«رابرت زویرین» سخنگوی وزارت خارجه آلمان، توقف صادرات گاز روسیه به بلغارستان و لهستان را بی‌تأثیر بر پروژه گاز نورداستریم توصیف کرد.

طبق گزارش اسپوتنیک، زویرین طی اظهاراتی مطبوعاتی در واکنش به توقف صادرات گاز روسیه به برخی از کشور‌ها گفت: توقف صادرات گاز به بلغارستان و لهستان پیامد منفی وخیمی بر واردات گاز آلمان نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان با این حال تأکید کرد که برلین دیگر مسکو را شریک مورد اعتمادی برای خود نمی‌داند و به تلاش هایش برای کاهش اتکا به روسیه در زمینه انرژی ادامه خواهد داد.

«ویاچسلاو وولودین» رئیس مجلس دومای روسیه در کانال تلگرامی خود اعلام کرده است که این مجلس از تصمیم شرکت گازپروم این کشور برای توقف صادرات گاز به بلغارستان و لهستان تا اطلاع ثانویه حمایت می‌کند.

ماه فوریه گذشته آلمان اعلام کرد که قصد دارد اتکای خود به روسیه در زمینه انرژی را در آینده نزدیک کاهش دهد و در این راستا واردات زغال‌سنگ و نفت از روسیه را تا پایان سال جاری و اتکا به گاز این کشور را تا سال ۲۰۲۴ متوقف خواهد کرد.

اوایل سال جاری، آلمان حدود ۵۵ درصد از گاز طبیعی مورد نیاز خود را از روسیه وارد می‌کرد که اکنون این میزان را به ۴۰ درصد کاهش داده است. برلین گاز مایع وارداتی از قطر، آمریکا و برخی کشور‌های دیگر را جایگزین احتمالی برای واردات گاز روسیه به حساب می‌آورد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ماه مارس گفته بود که روسیه به زودی از «کشور‌های غیردوست» خواهد خواست تا هزینه گاز وارداتی خود از روسیه را با «روبل» پول ملی این کشور بپردازند.

قوانین جدید دولت روسیه برای صادرات گاز به این کشور‌ها از اوایل ماه آوریل به اجرا در آمد، اما اتحادیه اروپا نپذیرفت که بهای گاز را به روبل پرداخت، با این وجود مهلت‌های نهائی مسکو اکنون فرا رسیده و کشور‌های اروپایی باید در مورد شرط روسیه یا توقف واردات گاز خود از این کشور تصمیم بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار