رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت : افرادی که با ادعای ایجاد امنیت برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و... خود را مسئول امنیتی صفحه یا حساب کاربری معرفی و از این طریق مبالغ کلانی از کاربران فضای‌مجازی دریافت می‌کنند، کلاهبردار بوده و کاری جز رعایت اصول اولیه امنیت برای مشتری خود انجام نمی‌دهند.

علی عباسی کسانی گفت : بعضی از کاربران فضای مجازی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند، از ترس هک شدن به سراغ افرادی که خود را مسئول تأمین امنیت پیج معرفی می‌کنند مراجعه و مبالغ هنگفتی به آن‌ها پرداخت می‌کنند، درحالی‌که این افراد فقط نکات اولیه امنیت که هرکسی می‌تواند رعایت کند را انجام می‌دهند.

به گفته رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه نکته‌ای که حائز اهمیت دارد این است که هک شدن حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی به خاطر نبود رعایت نکات امنیتی ساده توسط کاربر و با روش مهندسی اجتماعی مانند فیشینگ، نصب بدافزار‌های تبلیغاتی و شکستن پسورد‌های ضعیف اتفاق می‌افتد همچنین در صورت غیرفعال شدن یا هک شدن نیز کافی است مراحل ساده که خود آن سایت در اختیار شما قرار می‌دهد را انجام دهید.

باید دقت داشت خود این افراد با به دست آوردن اطلاعات اکانت‌ها ممکن است به باج‌گیری از صاحبان این صفحات پرداخته و به بهانه‌های مختلف مانند یا با غیرفعال کردن اکانت، مبلغی را دریافت می‌کنند.

برای برقراری امنیت نیازی به استخدام و پرداخت وجه به کسی نیست و فقط کافی است نکاتی مانند انتخاب گذرواژه امن و پیچیده، فعال‌سازی رمز دومرحله‌ای، عدم نصب برنامه‌های نامعتبر مانند افزایش فالور و درنهایت عدم واگذاری رمز به دیگران به‌خصوص افرادی که خود را مسئول امنیتی پیج معرفی می‌کنند، رعایت کنند.

پلیس فتا با افرادی که با این ترفند مبالغ کلان از کاربران ناآگاه دریافت کنند برخورد و در این راستا چند مرکز در استان نیز با هماهنگی مرجع قضایی و همکاری پلیس پاوا پلمپ کرده‌اند.

شهروندان در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت ۲۴ ساعته با همکاران ما در میان بگذارند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.