معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: علاوه بر اعتبار عمومی، دولت ۱۲ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان تسهیلات برای صنایع بزرگ؛ کوچک و متوسط و ازدواج در استان قزوین تصویب کرد.

سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور در نشست شورای اداری استان قزوین گفت: نیاز‌ها و اولویت‌های استان در قالب ۱۹۱ پروژه شناسایی، احصا و تأمین مالی شدند.

سید مرتضوی افزود: به دستور رئیس جمهور، تمهیدات لازم برای سفری اثربخش در استان قزوین فراهم شد و همکاران ما در ریاست جمهوری و معاونت اجرایی تلاش وافری به عمل آوردند که نیاز‌های استان را شناسایی و برای آن‌ها اعتبار تأمین کنند.

دو جلسه بسیار مهم با حضور استاندار و مدیران ارشد استان و همچنین نمایندگان تام الاختیار وزرا تشکیل شد و در جلسه دوم با حضور دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور، پیشنهاد‌ها به تصویب معاون اول و کمیته منتخب دولت و وزرا رسید.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: در فصل زیربنایی، صنعت و معدن، فرهنگی و آموزشی، رفاه و تأمین اجتماعی، آب و خاک و کشاورزی، بهداشتی، امنیتی، انتظامی و قضایی و در بخش سرمایه گذاری با تأمین منابع ارزی و ریالی برای توسعه استان با توجه به شاخصه‌ها و مزیت‌های استان قزوین از جمله کشاورزی، صنعتی و گردشگری از جمله توریسم درمانی تصمیمات مبارکی اتخاذ شده است.

او افزود: مسکن استان هم برای ۴ سال پیش بینی و تسهیلات مورد نیاز هم برای آن‌ها در نظر گرفته شده و در راستای سیاست‌های تحولی دولت این اعتبار‌ها تخصیص یافته است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: بر اساس سرشماری صورت گرفته حوزه بوئین زهرا حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و برای این حوزه ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و همچنین ۲۵۰ میلیون یورو برای احداث نیروگاه کلاس اف بوئین زهرا در نظر گرفته شده است.

مرتضوی  در ادامه گفت: برخی از طرح‌ها و پروژه‌ها کارکرد استانی دارند و می‌توانند علاوه بر استان و شهرستان هابه استان‌های همجوار هم خدمت رسانی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.