استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت شیوع کرونا در استان نیز به تبع کشور وضعیت مطلوبی دارد و هم‌اینک ۱۸ شهرستان استان در وضعیت آبی و هشت شهرستان نیز در وضعیت زرد کرونا هستند.

 روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هم‌اینک آمار مبتلایان به کرونا در مقایسه با هفته‌های گذشته به نصف تقلیل یافته و تعداد جانباختگان نیز از هشت نفر به ۲ نفر در هفته گذشته و به یک نفر در هفته جاری رسید.

او گفت: ۸۶ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان دُز اول، ۸۴ درصد دُز دوم و ۳۹ درصد دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به بازگشایی و برگزاری حضوری مدارس از زمان ابلاغ ستاد مقابله با کرونا گفت:۹۵ درصد دانش‌آموزان دُز اول و ۷۹ درصد دُز دوم واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

او گفت: کلاس‌های مقاطع تحصیلی ارشد و دکترای دانشگاه‌های استان به صورت حضوری و کلاس‌های دانشجویان مقطع کارشناسی به دلیل پاره‌ای مشکلات از جمله خوابگاه، سلف سرویس و تامین هزینه‌های غذا در ترم جاری به صورت غیرحضوری است.

مدرس خیابانی گفت: تاکنون ۹۶ درصد دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها دُز اول، ۸۹ درصد دُز دوم و ۴۰ درصد نیز دُز سوم واکس کرونا تزریق کرده اند.

او گفت:در تمام مرز‌های رسمی سیستان و بلوچستان با کشور‌های همجوار شامل؛ میلک، ریمدان و میرجاوه غربالگری و تست سریع کرونا انجام می‌شود  و دانشگاه‌های علوم پزشکی و هلال احمر در مرز‌های استان مستقر هستند و هر سه روز یکبار از کولبران پاکستانی و ایرانی تست سریع کرونا انجام و در صورت مثبت، آزمایش PCR گرفته می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ورودی مرز‌های رسمی استان با کشور‌های همجوار در مقابله با بیماری‌های مالاریا، سرخک و وبا توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی کنترل می‌شوند.

او گفت: ۶۰۰ هزار نفر از اطفال ۹ ماهه تا هفت ساله با همکاری وزارت بهداشت، واکسن سرخک در آبان ماه سال گذشته دریافت کردند.

مدرس خیابانی  گفت: از یک‌هزار نفر تست فلج اطفال در ورودی‌های مرزی سیستان و بلوچستان، ۹۳۰ نفر تست مثبت شدند که همگی از اتباع افغانستان بودند.

او گفت:  فقط یک نفر در سراسر سیستان و بلوچستان آنهم در زاهدان به بیماری سرخک مبتلا شده و جای نگرانی در این زمینه نیست.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:  مراسم روز قدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون استفاه از ماسک و همچنین نماز عید سعید فطر نیز در فضای باز با شکوه و پرشور در سراسر استان برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار