طرح ملی یاری گران هلال در زمینه پیشگیری از اعتیاد و بمناسبت یکصدمین سال تاسیس هلال احمر و یادمان ۸۰۰۰هزار شهید سرافراز استان همدان برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در این جمعیت گفت: اعتیاد بلائی است که اجتماع با آن‌ها درگیر است و روزبه‌روز هم مواد‌ها تنوع و جاذبه بیشتری پیدا می‌کنند به خصوص برای سنین پایین که بسیارخطرناک است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ثابتی گفت: باید برای مبارزه با این ترفند با تمام توان اجتماعی سیاسی فرهنگی و ... به‌خصوص در زمینه پیشگیری علمی وارد شویم.

او گفت: هلال‌احمر هم به‌جهت وظیفه ذاتی خود باید به تمام مشکلات ورود کند تا با محاسبات دقیق و برنامه‌ریزی دقیق سد مناسبی برای جلوگیری از بروز مشکلات اعتیاد ایجاد نماید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان هم گفت: اعتیاد به عنوان اولویت دار‌ترین آسیب اجتماعی است و آشنایی با مهارت‌های زندگی، مهارت خود آگاهی، مهارت همدلی، مهارت تصمیم گیری، تفکر خلاق، مهارت تفکر نقادانه ومهارت ارتباط موثر یا همان مهارت نه گفتن می‌تواند درپیشگیری از اعتیاد اثربخش باشد.

علی سنجربیگی گفت: دوره اول مربوط به دوره آموزش‌ی مجازی کارکنان و خانواده‌های کارکنان جمعیت هلال احمر بود که به اتمام رسید و دوره آموزش بعدی ویژه اعضاء جدید خواهد بود.

به گفته او این موضوع به منظور تحقق اهداف والای جمعیت هلال احمر از جمله حمایت از زندگی و سلامت انسان ها، تربیت و آموزش جوانان جهت انجام فعالیت‌های بشردوستانه و امدادی با هدف پیشگیری از اعتیاد در قالب یک طرح انجام می‌گیرد.

سنجر بیگی گفت: شبکه سازی و سازماندهی جوانان توانمند، افزایش خودمراقبتی و کاهش گرایش به اعتیاد در نوجوانان و جوانان، تغییر نگرش و تقویت رفتار‌های محافظت کننده در میان نوجوانان، جوانان و خانواده‌های آنان از طریق تاثیرگذاری بر جنبه‌های شناختی، عاطفی و رفتاری آنان، ترویج فرهنگ سلامت و غنی سازی اوقات فراغت از طریق مشارکت مستمر جوانان و نوجوانان در حوزه سلامت اجتماعی در موضوع پیشگیری از اعتیاد در این طرح از اهمیت بسزایی برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار