معاون اداره نظامی و مدنی شهر خرسون اوکراین که پیش‌تر به تصرف روسیه درآمده، از تغییر ارز رایج در این شهر خبر داد.

«کریل استریموسوف» معاون اداره نظامی و مدنی شهر «خرسون» اوکراین اعلام کرد این شهر که تحت کنترل مسکو در آمده، از ابتدای ماه مه (سه روز دیگر) وارد سیستم مالی روبل می‌شود.

استریموسوف در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «خرسون از ابتدای ماه مه به سیستم روبل می‌پیوندد، البته یک دوره انتقالی در خرسون به اجرا در خواهد آمد که طی آن همزمان روبل روسیه و هریونیای اوکراین (hryvnia) استفاده خواهد شد که این دوران ممکن است چهار ماه ادامه یابد».

خرسون شهری در جنوب اوکراین است که ۱۲ اسفند امسال توسط نیرو‌های روسی اشغال شد. خرسون یک بندر مهم در نزدیکی دریای سیاه و یکی از مراکز صنعت کشتی‌سازی اوکراین است.

چندی پیش، وزارت دفاع انگلیس مدعی شد روسیه به دنبال برگزاری همه‌پرسی در خرسون است تا آن را به یک جمهوری جدایی طلب تبدیل کند. مقامات روسی تا کنون این ادعا را تایید نکرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
رضا
۰۷:۵۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوب شدید بازوی تبلیغاتی روسیه خرسون جزو اکراین هست و خواهد ماند فعلا که سربازان مست روس در حال شکست در شهرهای مختلف هستند چون ایمانشان ضعیف بد نیست در مورد گرانی کالا و مواد غذایی صحبت کنید . اجازه نشر خبر ندارید که بند کردید به دروغ پراکنی برای روسیه نانتان حلال حلال .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اوکراینیا اسم پولشون به خودشونم میاد
آخرین اخبار