ادعای مقام آمریکایی: دو سوم نیرو‌های روسیه از اطراف کی‌یف خارج شده اند

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا مدعی شد نیرو‌های روسیه مناطق اطراف کی‌یف را ترک کرده اند.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا در سخنانی مدعی شد حدود دو سوم نیرو‌های روسیه که در اطراف کی‌یف، پایتخت اوکراین مستقر بودند، اطراف پایتخت را ترک کرده اند.

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا امروز (دوشنبه) در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد: این سربازان مناطق اطراف کی‌یف را ترک کرده اند و به سمت مناطق شمالی [اوکراین]در حرکت هستند و در بلاروس تقویت می‌شوند.

این مقام ارشد پنتاگون همچنین گفت: آنچه که ما باور داریم، این است که آن‌ها قصد دارند دوباره تجهیز شوند؛ شاید حتی با نیرو‌های انسانی بیشتری تقویت گردند و دوباره به داخل اوکراین باز می‌گردند تا به جنگ در جایی دیگر ادامه دهند.

وی همچنین گفت: ارزیابی آمریکا این است که این سربازان در بخش شرقی اوکراینْ در منطقه دونباس به منظور مبارزه مستقر خواهند شد.
این مقام دفاعی آمریکا در ادامه ادعا‌های تصریح کرد جنگ سخت بر سر ماریوپل ادامه دارد، اما هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه روسیه پیشروی داشته استْ وجود ندارد.

او همچنین گفت: نیرو‌های روسیه اکنون بیشتر در موقعیت‌های دفاعی در اطراف خرسون مستقر هستند.

در همین ارتباط نیز شبکه الجزیره به نقل از یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: ما نمی‌توانیم به شکل مستقل، گزارش‌ها در خصوص ارتکاب جنایت در شهر بوچا را تأیید کنیم.

گفتنی است ادعای مقامات غربی در خصوص کشتار نظامیان روسیه در شهر بوچای اوکراین در حالی مطرح می شود که امروز دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که قاطعانه هرگونه اتهام مرتبط با قتل غیرنظامیان در شهر بوچا اوکراین را رد می‌کند.

به گزارش رویترز، سخنگوی کرملین در گفتگو با خبرنگاران در یک تماس تلفنی گفت که روایت اوکراین از رویداد‌های بوچا با حقایق و ترتیب زمانی اتفاقات جور نیست و از مقامات بین‌المللی خواست در قضاوت عجله نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار