ایجاد نواحی اقتصادی در روستاها

استاندار آذربایجان غربی گفت: در روستا‌هایی که تولیدات منحصربه فرد دارند ناحیه‌های اقتصادی ایجاد می‌شود.

محمد صادق معتمدیان در جمع مردم بخش انزل شهرستان ارومیه گفت: در روستا‌هایی که تولیدات منحصر به فرد و ظرفیت اقتصادی دارند، اراضی به کشاورزان واگذار و ناحیه‌های اقتصادی در کنار روستا‌ها ایجاد می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی می گوید: تامین زمین مورد نیاز برای روستاییان و و همچنین توسعه اقتصادی از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در فرصت باقی مانده تا فصل تابستان مشکل ایجاد نواحی اقتصادی در کنار روستا‌های مستعدتامین آب را نیز برطرف خواهیم کرد.

به گفته مقام عالی استان استفاده از معدن نمک روستای قالقاچی باید با رعایت مسائل زیست‌محیطی صورت گیرد و توجه به این معدن نیز باید مورد توجه قرار گیرد و توجه به بخش معدن زمینه اشتغال جوانان منطقه را نیز فراهم می‌کند.

وی گفت: حل مشکلات منطقه، تامین آب شرب بهداشتی و کشاورزی نیازمند مدیریت است و تلاش می‌کنیم در سفری که رییس جمهور به استان خواهند داشت در این خصوص تصمیم گیری کنیم.

معتمدیان گفت: احیای قنوات بسیار مورد تاکید و توجه است که با راه‌اندازی آن منجر به رفع مشکل کم آبی و احیای زندگی در روستا‌ها می‌شود و با احیای قنوات و لایروبی بخشی از مشکل آب کشاورزی روستایی رفع می‌شود و منابع آب پایدار و با کیفیت مدنظر است و مورد پیگیری که باید مورد توجه باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی می گوید: توسعه و توجه به سیستم‌های نوین آبیاری و تخصیص اعتبارات لازم از مسائلی است که مورد توجه قرار دارد و پیگیری می‌شود.

به گفته معتمدیان بیش از چند هزار پروژه نیمه تمام در سطح استان داریم که نیازمند تامین و جذب اعتبارات است و توسعه راه‌ها، حذف مدارس کانکسی، افزایش سرعت فعالیت‌های خدمات رسانی از اولویت‌های استانداری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.