تحقق ۷۶ درصدی تعهدات بازگشت به چرخه تولید

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۶۱ واحد تولیدی از ۸۰ واحد شناسایی شده نیازمند احیا، در استان به چرخه تولید بازگشته است.

حسن حاتمی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: بازگرداندن واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی از مهمترین مواردی است که مورد تاکید دولت سیزدهم قرار دارد و پس از روی کار آمدن این دولت توجه به واحد‌های صنعتی و حل مسولات آن‌ها از مسائلی است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی گفت: شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و توانسته است در سال جاری ۶۱ واحد تولیدی از ۸۰ واحد شناسایی شده نیازمند احیا، را در استان به چرخه تولید بازگرداند.

حاتمی ادامه داد: با این آمار بیش از ۷۶ درصد از واحد‌های تولیدی مورد تعهد شناسایی شده و در اولویت به چرخه تولید بازگشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی بیان کرد:  ۲ هزار و ۱۸۰ واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان‌غربی دارای قرارداد حق انتفاع هستند که از بین آن‌ها یک هزار و ۳۸۰ واحد موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری شدند.

وی اضافه کرد: از بین واحد‌های دارای پروانه بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان یک هزار و ۵٠ واحد فعال و ۲۵ درصد از آن‌ها غیر فعال هستند که پنج درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

حاتمی با اشاره به اینکه ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد، افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های این استان در اختیار این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی اذعان کرد: بیشتر واحد‌های فعال آذربایجان‌غربی در زمینه صنایع غذایی و کانی‌های غیرفلزی فعالیت می‌کنند، که این واحد‌ها در زمینی به مساحت ۴۷۲ هکتار به بهره‌برداری رسیده و برای راه‌اندازی آن‌ها ۱۹ هزار و ۲۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

حاتمی اظهار کرد: ۲۳ هزار و ۵۲۸ نفر در واحد‌های فعال موجود در این شهرک‌ها و نواحی مشغول به‌کار هستند که این آمار نشان از جایگاه صنعت در آذربایجان‌غربی دارد.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از فناوری‌های نوین، بهبود کیفیت محصولات تولیدی، افزایش مزیت رقابتی تولیدکنندگان و استانداردسازی واحد‌ها و تولیدات از مهمترین عوامل توسعه صادرات و ورود به بازار‌های بین‌المللی به‌شمار می‌رود که باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.