تفاهم نامه سرمایه گذاری در تکمیل زنجیره ارزش «سنگ آهن از اکتشاف و استخراج تا فرآوری کامل مواد معدنی» میان شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و استانداری کردستان امضا شد.

استاندار کردستان امروزدر مراسمی پیش از امضای این تفاهم نامه که در خانه کُرد سنندج برگزار شد، گفت: کردستان دارای ظرفیت های متنوعی در حوزه های مختلف است که با تمرکز بهترو برنامه ریزی اصولی در این زمینه ها بی شک پسوند محرومیت از روی این استان برای همیشه حذف خواهد شد.

اسماعیل زارعی کوشا گفت: داشتن ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، وجود مرزهای رسمی سیرانبند بانه و باشماق مریوان، منطقه ویژه اقتصادی بانه و منطقه آزاد بانه –مریوان از مهمترین مزیت های این استان به ویژه در حوزه سرمایه گذاری است.

او می گوید: تاکنون ۱۸ نوع ماده معدنی در این استان شناسایی شده است و امروز شرایط سرمایه گذاری در این استان با توجه به امنیت پایدار در آن برقرار شده است.

استاندار کردستان گفت: با توجه به ذخایر سنگ آهن در این استان و سرمایه گذاری شرکت ذوب آهن اصفهان در استخراج و فرآوری این ماده معدنی با ارزش گام بزرگی در صنعتی شدن استان برداشته می شود.

سرپرست مدیریت شرکت ذوب آهن اصفهان هم در این مراسم گفت: کردستان با داشتن نیروهای باانگیزه و توانمند آینده درخشانی دارد و این تفاهم نامه و سرمایه گذاری نخستین فعالیت ما در این راستا نیست بلکه در سایر استان های کشور هم سرمایه گذاری های گسترده ای انجام داده ایم.

ایرج رخصتی می گوید: همه کشور باید از خیر و برکت ذوب آهن بهره مند شوند، کردستان با توجه به منابع غنی خدادادی و فرهنگی که دارد موجب ایجاد انگیزه برای مجموعه ذوب آهن اصفهان در راستای سرمایه گذاری شده است.

او گفت: به محض اختصاص پهنه های معدنی فعالیت خود را در این استان آغاز می کنیم و براساس برنامه ریزی انجام شده این فعالیت را در سه فاز به انجام خواهیم رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.