جاده‌های کشور و وسایل نقلیه تولید داخل استاندارد نیستند

نماینده مجلس گفت: جاده‌های کشور و وسایل نقلیه تولید داخل استاندارد نیستند و همه این مشکلات باید حل گردد.

عادل نجف زاده نیز در مراسم آغاز عملیات احداث بزرگراه سه‌راهی ایواوغلی - مرند گفت: راه سازی یکی از مسیر‌های توسعه ملی است که باید به صورت ملی اجرا شود و با اصلاح و تعریض جاده‌ها جلو حوادث تلخ تصادفات جاده‌ای گرفته شود.

نماینده شهرستان‌های خوی و چایپاره  در مجلس شورای اسلامی می گوید: متاسفانه در یک سال گذشته ۱۶ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشور جان خود را از دست داده اند و ۳۵۳ هزار نفر نیز مجروح شده اند که این آمار تلخ، نشان دهنده این است که جاده‌های کشور استاندارد نیست و وسایل نقلیه تولید داخل هم استاندارد نیستندو همه این مشکلات باید حل گردد.

 نجف زاده گفت: بزرگراه ۱۶/۵ کیلومتری سه‌راهی ایواوغلی - مرند  باید ۴۰ سال قبل اجرا می‌شد، ولی بنا به دلایل متعدد تا به امروز به تعویق افتاده است و ما امروز خوشحالیم که با اجرای این قطعه مسیر مزبور به کریدور اصلی کشوری وصل می‌شود.

وی گفت: با توجه با اینکه سه راه خوی پیشانی اقتصادی و ترانزیت کشور است باید هرچه زودتر به جایگاه واقعی خود برسد.

نجف زاده گفت: شهرستان خوی شاه راه اقتصادی کشور به سوی جهان و کشور‌های اروپایی است و پروژه ملی جاده خوی قطور رازی باید مورد توجه نظام باشد و هرچه زودتر با به بهره برداری رسید ن جاده و پایانه مرز رازی شاهد افزایش تردد‌های ترانزیتی و شکوفایی اقتصادی خوی، منطقه و کشور باشیم.

روز گذشته با هدف احیای جاده ابریشم برای افزایش مبادلات تجاری ایران و ترکیه و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای عملیات احداث ۱۶.۵ کیلومتر از بزرگراه ایواوغلی _ مرند با اعتبار ۲ هزار و ۹۴۸ میلیارد ریال آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.