مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۴۸ کیلومتر از بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو زیر بار ترافیکی رفته است.

سیدمحسن حمزه‌لو گفت: بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو به طول ۵١ کیلومتر است و ۴۸ کیلومتر از این مسیر زیر بار ترافیک رفته است که با افتتاح سه کیلومتر باقی‌مانده آن طی سال آینده، شاهد تکمیل نهایی بزرگراه خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی می گوید: برای اجرای بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو ۵۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است  و برای بهره‌برداری کامل آن ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز هزینه شد.

به گفته وی بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو به عنوان یکی از محور‌های منشعب از کریدور بزرگراهی غرب کشور بوده و به زودی بهره‌برداری کامل از این جاده ترانزیتی محقق می‌شود.

حمزه لو گفت: در روز‌های گذشته نیز تقاطع غیرهمسطح زیرگذر نازلو و سه کیلومتر از بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو بازگشایی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی می گوید: همچنین جهت حذف نقاط پرحادثه و تسهیل در رفت‌ و آمد روستاییان سه دستگاه دوربرگردان و یک دستگاه زیرگذر نیز در این مسیر احداث می‌شود.

حمزه‌لو گفت: با توجه به این که یک چهارم پایانه‌های کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد، ضرورت توسعه و تامین زیرساخت‌های لازم برای پایانه‌های مرزی به ویژه پایانه مرزی سرو در راستای توسعه پایدار و گسترش مراودات اقتصادی با کشور‌های همسایه، موضوع مهمی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بر همین اساس تکمیل محور ترانزیتی ارومیه - سرو در دستور کار مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این بزرگراه به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ و ملی محسوب می‌شود و نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران - تبریز - بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شده تا اتمام این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

حمزه‌لو گفت: کاهش مسافت، ارتقای سطح ترانزیت بار و مسافر و اهمیت اقتصادی از مزایای مهمی است که با بهره برداری از این بزرگراه تحقق پیدا می‌کند.

وی می گوید: توسعه مبادلات اقتصادی کشور‌های ایران و ترکیه، رونق صنعت گردشگری و کاهش سوانح جاده‌ای از مهم‌ترین مزایای توسعه این بزرگراه است.

این محور یکی از محور‌های آنتنی و منشعب به کریدور بزرگراهی غرب کشور است و تکمیل تعریض و بهسازی آن، زمینه جهش در حجم مبادلات تجاری منطقه را فراهم می‌کند؛ پیش‌بینی می‌شود، امسال شاخص توسعه راه‌های آذربایجان‌غریی جهش چشم‌گیری داشته باشد.

عملیات احداث و بهسازی بزرگراه ارومیه - نازلو - سرو از دهه ۸۰ شروع شده بود که با توجه و توسعه راه‌های ارتباطی اتمام این طرح با جدیت پیگیری می‌شود.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
مسئولین لطف کنن از اول جاده سرو تا جلوی دانشگاه نازلو رو هم صاف کنن وقتی میخوای اونجا رانندگی کنی احساس میکنی توی منطقه جنگی هستی از بس که چاله چولست