رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون هیچ کدام از شهر‌های خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد.

دکتر محمد پهلوان کاشی گفت: در حال حاضر شهر‌های تربت جام، بینالود، درگز، خواف، سرخس، زاوه و گناباد در شرایط آبی قرار دارند،براساس اعلام وزارت بهداشت، تنها سه شهر کوهسرخ، فیروزه و نیشابور در شرایط نارنجی قرار دارند و سایر شهر‌ها نیز در وضعیت زرد کرونایی هستند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تداوم همکاری عموم مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون در کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا نقش بسزایی دارد.

او گفت: تاکنون بیش از ۹۷ درصد گروه سنی بالای ۱۲ سال دُز اول واکسن کرونا و حدود ۸۶ درصد از این گروه سنی دُز دوم را دریافت کرده اند.

پهلوان گفت: میزان واکسیناسیون در دُز سوم گروه سنی بالای ۱۸ سال بیش از ۳۷ درصد و در دُز اول گروه سنی پنج تا ۱۱ سال نیز بیش از ۱۶ درصد بوده است.

او گفت:  تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در تمامی ایام در آمادگی کامل هستند، طی یک روز گذشته ۴۴۱ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان‌ها و یا مراکز منتخب مراجعه و خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.