فرماندار شهرستان کامیاران از هنرنمایی هزار دف نواز در قالب جشن بزرگ رمضان به مناسبت عید سعید فطر در روستای پالنگان خبر داد.

مسعود الماسی گفت: جشن بزرگ رمضان در روستای پالنگان به همت فرمانداری، بخشداری مرکزی، شهرداری، شورای اسلامی، دهیاری و با حمایت پایگاه میراث جهانی هورامان و حوزه هنری انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌ شود.

فرماندار شهرستان کامیاران می گوید: باتوجه به ظرفیت‌های پالنگان برای میزبانی این رویداد فرهنگی، منظر تاریخی روستا و بافت بکر پلکانی آن، پالنگان را به یکی از مقاصد گردشگرپذیر میراث جهانی هورامان تبدیل کرده است.

او می گوید: پالنگان در این روز میزبان جمعی از مدیران، مفاخر، روحانیون و علمای منطقه کردستان خواهد بود،در برگزاری این جشن بزرگ رمضان پالنگان از تجارب حوزه هنری و حمایت‌های ارزشمند پایگاه میراث جهانی هورامان بهره مند می‌شویم،  

الماسی گفت: این جشن با حضور گروه‌های برتر موسیقی کردستان و کرمانشاه با اجرای گروه دف نوازی و تنبور نوازی زمینه رونق گردشگری رویدادمحور را در منطقه فراهم می‌کند.

فرماندار شهرستان کامیاران گفت: معرفی ظرفیت‌های دینی و عرفان نهفته در فرهنگ مردم هورامان از دیگر محور‌های جشن هزار دف پالنگان می باشد و با همراهی صداوسیما و رسانه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم بازتاب خوبی از این رویداد داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.